گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل بانک تجارت در دیدار با رئیس انجمن بین‌المللی روابط‌عمومی بر لزوم مشارکت بیشتر واحدهای روابط‌عمومی در فرآیندهای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در سازمان‌ها تاکید کرد. به گزارش روابط‌عمومی بانک تجارت، محمدابراهیم مقدم در این دیدار با اشاره به لزوم ارتقا و به‌روز‌رسانی ساختار و کارکردهای متداول واحدهای روابط‌عمومی در کشور گفت: همیشه بر این اصل مهم تاکید می‌شود که روابط‌عمومی باید چشم و گوش سازمان بوده و باید آنچه را که از محیط دریافت می‌کند به اطلاع تصمیم‌گیران سازمان برساند، اما بسیار مهم است که در دنیای پیچیده امروز که حجم اخبار و تماس‌های ورودی به سازمان‌ها بسیار زیاد است، واحدهای روابط‌عمومی نقش تحلیل و پردازش اطلاعات را نیز ایفا کرده و درباره آنچه سازمان از کانال‌های ارتباطی مختلف باید بگوید برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی کنند.


مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به لزوم ایفای نقش مشاوره‌ای از سوی واحدهای روابط‌عمومی در بنگاه‌های مالی گفت: یک روابط‌عمومی تنها در صورتی می‌تواند مشاور مناسبی برای مدیران سازمان باشد که تاثیرپذیری و تاثیرگذاری مناسبی بر محیط کسب‌و‌کار بنگاه داشته باشد و این امر مستلزم به حداقل رساندن موانع سخن گفتن با مشتریان و دریافت نظرات آنان است. مقدم نقش واحدهای روابط‌عمومی در ایفای مسوولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: یک روابط‌عمومی موثر، با شناخت درست از حساسیت‌های جامعه، به فعالیت‌های غیرانتفاعی سازمان شکل وجهت مناسب داده و می‌کوشد تا اقدامات سازمان در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی، بازتاب مناسبی از باورها و ارزش‌های انسانی کارکنان سازمان نیز باشد. بارت دی وریس، رئیس انجمن بین‌المللی روابط‌عمومی در این دیدار با اشاره به سطح مطلوب حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی بانک تجارت گفت: طی بازدیدی که از اداره روابط‌عمومی بانک تجارت داشتم، این اداره را یک مجموعه هماهنگ و هم‌افزا دیدم که می‌کوشد روزآمد و اثرگذار باشد و به تمام نیازهای مخاطبانش پاسخ مناسب دهد. وی همچنین با اشاره به افزایش اثرگذاری ارتباطات دیجیتال گفت: برای یک موسسه مالی نظیر بانک بسیار مهم است که ارتباط انسانی با مشتریانش را از طریق ابزارها و روش‌های سنتی نیز حفظ کند، اما به هرحال باید پذیرفت که امروزه استفاده از رسانه‌های اجتماعی یک انتخاب عملگرایانه و ناگزیر است.


دکتر انریک اردیکس از اساتید برجسته علوم روابط‌عمومی نیز در این دیدار با اشاره به توسعه ابزارهای ارتباطی با مخاطبان در عصر حاضر گفت: بسیار مهم است که متناسب با تنوع ابزارها، روش‌های ارتباط نیز توسعه یافته و برای هر کانال ارتباطی، متناسب با مختصات آن رسانه و مخاطبان آن، محتوای مناسب تولید شود. وی با اشاره به اینکه استفاده از ابزارهای جدید ارتباطی نظیر شبکه‌های اجتماعی نیز باید به‌گونه‌ای باشد که سطح اعتماد مشتریان را حفظ کند و مخاطب هیچ تردیدی در صحت و رسمیت اطلاعاتی که از هر یک از کانال‌های ارتباطی سازمان دریافت می‌کند، نداشته باشد. گفتنی است بازدید مدیران انجمن بین‌المللی روابط‌عمومی ایران از روابط‌عمومی بانک تجارت و دیدار با مدیرعامل این بانک همزمان با برگزاری یازدهمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط‌عمومی در تهران انجام شد.