شراکت با طعم تون‌کوین

با گسترش معاملات و افزایش محبوبیت ارز‌‌‌های دیجیتال در طول سال‌های گذشته، پلتفرم‌‌‌ها و اپلیکیشن‌‌‌های متمرکز نیز به فناوری بلاک‌چین علاقه‌‌‌مند شدند و ساخت توکن و ارز دیجیتال بومی خود را آغاز کردند. با این حال، این مسیر چالش‌‌‌های خود را نیز به همراه داشت و اکثر شرکت‌های بزرگ مانند تلگرام در نتیجه سختگیری‌‌‌های قانونی و نبود چارچوب فعالیت مشخص مجبور به توقف توسعه پروژه‌‌‌های بلاک‌چینی خود شدند. 

در حالی که بسیاری از شرکت‌ها مانند فیس‌بوک برنامه‌‌‌های خود را برای عرضه ارز دیجیتال بومی کنار گذاشتند، تلگرام به‌شدت نیازمند راهی برای کسب درآمد بود و به همین دلیل به کمک توسعه‌‌‌دهندگان مستقل، روند ساخت پروژه بلاک‌چینی خود را که تون نام داشت ادامه داد. در نهایت و با تکمیل فرآیند توسعه و عرضه شبکه بلاک‌چینی تون، تلگرام این فرصت را پیدا کرد تا با حذف دردسر‌‌‌های قانونی، به ارز دیجیتال بومی خود دست پیدا کند و از آن برای عرضه خدمات و برنامه‌‌‌های متنوعی استفاده کند.  در نتیجه همکاری با پیام‌‌‌رسان محبوب تلگرام و همچنین بلاک‌چین پیشرفته و جذاب خود، تون‌کوین از زمان عرضه توجهات بسیاری را به خود جلب کرده و موفق به ثبت رشد‌‌‌های قیمتی شده است. همکاری نزدیک تلگرام و تون‌کوین همچنان ادامه دارد و به نظر می‌رسد این ارز دیجیتال قرار است به‌زودی به عنوان ابزاری برای شراکت صاحبان کسب‌وکار‌‌‌ها با تلگرام در راستای نمایش تبلیغات و کسب درآمد عمل کند.

تون‌کوین؛ پاداشی برای صاحبان کانال‌‌‌ها

پیام‌‌‌رسان تلگرام فعالیت خود را به عنوان یک اپلیکیشن رایگان آغاز کرد و تا به امروز نیز رایگان باقی مانده است. با این حال با افزایش تعداد کاربران این پیام‌‌‌رسان در سراسر جهان و افزایش شدید هزینه‌‌‌ها، تلگرام مجبور به ایجاد راهی برای کسب درآمد بود، در نتیجه تبلیغات را به پیام‌‌‌رسان خود اضافه کرد.  تلگرام برای حفظ حریم خصوصی کاربران و افزایش بازده، در مرحله آزمایشی مدیریت تبلیغات را برعهده داشت و پیام‌‌‌های کوتاه اسپانسری را در کانال‌‌‌ها نمایش می‌‌‌داد. تلگرام در همان زمان نیز اعلام کرد که با پایان مرحله آزمایشی، درآمد به‌دست‌آمده از تبلیغات نمایش داده‌شده را با صاحبان کانال‌‌‌ها شریک خواهد شد. 

هم‌اکنون به نظر می‌رسد این روز نزدیک است و پاول دورف، مدیرعامل و بنیان‌گذار تلگرام روز چهارشنبه اعلام کرد که به‌زودی پلتفرم تبلیغاتی تلگرام بر بستر بلاک‌چین شبکه تون راه‌‌‌اندازی خواهد شد.  در سیستم تبلیغاتی جدید تلگرام، تبلیغ‌‌‌کنندگان هزینه تبلیغات را با ارز دیجیتال تون‌کوین می‌‌‌پردازند و تلگرام پس از برداشت سهم ۵۰درصدی خود، باقی مبلغ را به همان شکل تون‌کوین به تولیدکنندگان محتوا و صاحبان کسب‌وکار‌‌‌ها پرداخت می‌کند.  پاول دورف تاریخ راه‌‌‌اندازی حدودی پلتفرم جدید تبلیغات را ماه مارس (اسفند تا فروردین) اعلام کرده است و احتمالا در روزها یا هفته‌‌‌های آینده از آن رونمایی خواهد شد.

سیستم جدید تبلیغات تلگرام به‌ویژه برای کاربران ایرانی کاربرد خواهد داشت؛ زیرا یکی از مزیت‌‌‌های مهم آن، برداشتن محدودیت‌هاست.  اجرای تبلیغات تلگرام به کمک بلاک‌چین تون به کاربران ایرانی امکان می‌دهد تا در این فرآیند مشارکت داشته باشند و بدون نیاز به نگرانی پیرامون تحریم‌‌‌ها و کارمزد‌‌‌های نقد درآمد دلاری، در ازای نمایش تبلیغات در کانال‌‌‌های خود ارز دیجیتال تون‌کوین پاداش بگیرند و توکن‌‌‌های خود را به‌راحتی و با قیمت عادلانه در صرافی‌‌‌های ارز دیجیتال نقد کنند. همچنین پلتفرم تبلیغاتی جدید و رسمی تلگرام می‌‌‌تواند اجرای تبلیغات در این پیام‌‌‌رسان را بهبود بخشد و به همکاری بهتر میان تبلیغ‌‌‌کنندگان و نمایش‌‌‌دهندگان منجر شود. به کمک این سیستم، از این پس شرکت‌ها و صاحبان کسب‌وکار‌‌‌های ایرانی نیز می‌‌‌توانند به جای ارتباط مستقیم با صاحبان کانال‌‌‌ها یا وابستگی به آژانس‌‌‌های تبلیغاتی، از این پلتفرم برای نمایش تبلیغات خود در کانال‌‌‌های مورد نظر و به مخاطبان هدف خود استفاده کنند.

بنابراین این فرآیند کارآیی تبلیغات را افزایش می‌دهد و در نتیجه می‌‌‌تواند با جذب تبلیغ‌‌‌کنندگان بیشتر، به رشد درآمد صاحبان کانال‌‌‌های تلگرامی منجر شود.  پاول دورف بر این باور است که تنها فایده این سیستم کسب درآمد نخواهد بود و صاحبان کانال‌‌‌ها به کمک این پلتفرم تبلیغاتی بلاک‌چینی می‌‌‌توانند از درآمد خود برای اجرای تبلیغات نیز استفاده کنند و جایگاه کانال خود را ارتقا دهند. این اقدام به نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده به شمار می‌رود و کاربران با جذب مخاطبان بیشتر برای کانال خود، می‌‌‌توانند در آینده درآمد بیشتری داشته باشند.  در نتیجه، به کمک پلتفرم تبلیغاتی جدید تلگرام یک چرخه و رابطه نزدیک و رو به پیشرفت میان تبلیغ‌‌‌کنندگان و صاحبان کانال‌‌‌ها ایجاد می‌شود که برای تمام طرفین سودآور خواهد بود.

خبری مهم برای تون‌کوین

با وجود هزاران ارز دیجیتال و توکن متنوع، رقابت در بازار ارز‌‌‌های دیجیتال داغ است و تنها ارز‌‌‌هایی می‌‌‌توانند به رشد خود ادامه دهند که مورد استفاده و توجه کاربران باقی بمانند و کاربرد‌‌‌های خود را در زندگی روزمره نشان دهند.  براساس داده‌‌‌های منتشرشده، تلگرام روزانه ۱۹۶میلیون کاربر فعال روزانه و ۸۰۰میلیون کاربر ماهانه دارد و پس از واتس‌آپ، وی‌چت و مسنجر فیس‌بوک، محبوب‌‌‌ترین اپلیکیشن پیام‌‌‌رسان جهانی به شمار می‌رود. بنابراین افزایش کاربرد و سطح همکاری تون‌کوین و اپلیکیشن پیام‌‌‌رسان محبوب جهانی خبر بسیار مهمی برای این ارز دیجیتال به شمار می‌رود و باعث می‌شود برای میلیون‌‌‌ها نفر در سراسر جهان کاربرد پیدا کند.  این همکاری می‌‌‌تواند فواید خود را برای پیام‌‌‌رسان تلگرام و کاربران آن نیز داشته باشد. استفاده و کار با ابزار تبلیغاتی آزمایشی و قدیمی تلگرام با برخی چالش‌‌‌ها همراه بود و به همین دلیل شرکت‌ها و صاحبان کسب‌وکار‌‌‌ها علاقه چندانی به انجام تبلیغات به کمک این ابزار نداشتند و ترجیح می‌‌‌دادند به صورت مستقیم با صاحبان کانال‌‌‌ها برای تبلیغات ارتباط بگیرند یا از دیگر پلتفرم‌‌‌ها استفاده کنند. 

به کمک ارز دیجیتال تون‌کوین و با راه‌‌‌اندازی پلتفرم تبلیغاتی جدید، بسیاری از چالش‌‌‌های گذشته برطرف می‌‌‌شوند و همراه با جذب تبلیغ‌‌‌کنندگان بیشتر، درآمد صاحبان کانال‌‌‌های تلگرامی نیز افزایش پیدا خواهند کرد.  اخبار و همکاری‌‌‌های اخیر تون‌کوین و تلگرام توجه سرمایه‌گذاران بازار ارز‌‌‌های دیجیتال را نیز به خود جلب کرده و با افزایش کاربرد‌‌‌های این ارز دیجیتال در یک پیام‌‌‌رسان محبوب جهانی، تون‌کوین به گزینه محبوبی برای معامله‌گران بازار تبدیل شده است.  هفته گذشته نیز تون‌کوین در عرض ۲۴ساعت پس از انتظار خبر عرضه پلتفرم تبلیغاتی جدید تلگرام موفق به رشد قیمتی بیش از ۱۵درصدی شد که به‌خوبی تاثیرات افزایش همکاری میان تون‌کوین و تلگرام را بر روند‌‌‌های قیمتی این ارز دیجیتال نشان می‌دهد.  بسیاری از کاربران و تحلیلگران بر این باور هستند که همکاری تلگرام و بلاک‌چین تون هنوز در ابتدای مسیر خود قرار دارد و در طول سال‌های آینده فرصت‌‌‌های متنوعی برای افزایش کاربرد‌‌‌های ارز دیجیتال تون‌کوین در پیام‌‌‌رسان تلگرام وجود خواهد داشت؛ شرایطی که جذابیت‌‌‌های سرمایه‌گذاری و معاملات آن را برای معامله‌گران بازار ارز‌‌‌های دیجیتال افزایش می‌دهد. 

البته سرمایه‌گذاران در طول مسیر پیشرفت تون‌کوین باید به این نکته مهم توجه کنند که این ارز دیجیتال مانند دیگر ارز‌‌‌های دیجیتال به طور مداوم نوسانات شدید قیمتی را ثبت می‌کند، بنابراین حتی در روند‌‌‌های صعودی آن نیز امکان ضرر در معاملات وجود دارد. در نتیجه در حالی که امروزه تون‌کوین به عنوان یک گزینه سرمایه‌گذاری آینده‌دار در بازار ارز‌‌‌های دیجیتال شناخته می‌شود، اما سرمایه‌گذاران علاقه‌‌‌مند به سرمایه‌گذاری در این پروژه و خرید تون‌کوین باید به خطرات بازار ارز‌‌‌های دیجیتال نیز توجه داشته باشند و ریسک فعالیت خود را مدیریت کنند.