مجتبی قارونی با اشاره به آخرین وضعیت احداث تصفیه‌خانه پساب این شرکت، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اواسط نیمه دوم امسال، تصفیه‌خانه پساب شرکت صنعت فولاد شادگان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: تصفیه پساب شرکت شامل تصفیه آب‌های صنعتی، آب‌های سطحی و ...کارخانه است که در مرحله اجراست و امیدواریم در برنامه زمان‌بندی مشخص شده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت صنعت فولاد شادگان در خصوص پروژه فاز یک فولاد‌سازی این شرکت که شامل یک واحد فولاد‌سازی به ظرفیت « ۸۰۰‌هزار تن بیلت» در سال است، گفت: در حال حاضر این پروژه بیش از ۸۵‌درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ نفر در آن مشغول به کار هستند.

قارونی با اشاره به پروژه فاز ۲ فولادسازی این شرکت که شامل کارخانه احیا و فولاد‌سازی است، عنوان کرد: فاز ۲ شامل یک کارخانه احیا به ظرفیت «۷/ ۱ میلیون تن آهن اسفنجی » و واحد فولادسازی به ظرفیت« ۲/ ۱میلیون تن اسلب عریض» در سال است.

وی افزود: این کارخانه به روش HOT LINK است که در نوع خود در کشور کم نظیر است.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت صنعت فولاد شادگان بیان کرد: در مرحله اول، تجهیزات اصلی واحد فاز ۲ فولادسازی که شامل EAF، LF، VOD و سیستم جمع‌آوری غبار است، از مازاد فاینانس فاز اول سفارش داده شده و همچنین بخش اول این تجهیزات نیز به تازگی وارد گمرک شده است.

این مقام مسوول با بیان اینکه مناقصه‌ای جهت ادامه کار واحد فولادسازی در جریان است، بیان کرد: در این راستا؛ پیمانکاران ارزیابی شده و طی روزهای آتی پیشنهادهای مالی و فنی خود را خواهند داد.

قارونی با اشاره به احیای فاز ۲ نیز افزود: همچنین جهت احیای فاز ۲، در حال تهیه اسناد مناقصه هستیم که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مراحل مناقصه در انتهای سال آغاز می‌شود. مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت صنعت فولاد شادگان با اشاره به افزایش ظرفیت فاز اول عنوان کرد: افزایش ظرفیت این واحد به میزان «یک میلیون تن» در سال است که در حال حاضر، در مراحل مهندسی و سفارش تجهیزات Long Delivery هستیم. همچنین برنامه‌ریزی شده که در تعمیرات سالانه در سال آینده برنامه اجرایی آن را انجام دهیم.

ساخت نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی توسط فولاد شادگان

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت صنعت فولاد شادگان از ساخت نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی خبر داد و گفت: این پروژه ذیل تفاهم‌نامه میان وزارت صمت و نیرو برای احداث ۱۰هزار مگاوات نیروگاه است که اسناد مناقصه آن تهیه شده و در حال اخذ مجوزهای لازم برای انتشار آن هستیم.

وی افزود: این مجوزها شامل مجوزهای زیست محیطی، زمین پروژه، شبکه و …  است که بلافاصله بعد از اخذ مجوز، مراحل انتخاب پیمانکار انجام می‌شود.

قارونی با اشاره به کارخانه آهک شرکت صنعت فولاد شادگان خاطرنشان کرد: بعد از اخذ مجوزهای لازم جهت ارزیابی پیمانکاران واجد شرایط، فراخوان داده می‌شود.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت صنعت فولاد شادگان در پایان از بهره‌برداری از ساختمان اداری در انتهای سال خبر داد و گفت: این ساختمان شامل سه طبقه است که هر طبقه زیربنای آن بالغ بر ۲۲۰۰ متر است که در انتهای سال به بهره‌برداری می‌رسد.