گروه بورس- هدیه لطفی: شاخص کل بورس دیروز با 49 واحد رشد، مجدد به شرایط مثبت گذشته بازگشت.
در معاملات دیروز نمادهای فولادمبارکه‌اصفهان و ملی مس‌ایران هر کدام با ۱۳ واحد تاثیر مثبت، نه تنها تاثیر منفی نمادهای «وامید»، «خصدرا» و «خساپا» را خنثی کردند، بلکه باعث رشد ۴۳/۰ درصدی شاخص کل بورس شدند.

همچنین در این روز شاخص بازار اول 51 واحد افزایش، بازار دوم 11 واحد کاهش، صنعت 40 واحد افزایش و شناورآزاد 94 واحد افزایش را تجربه کردند.
در این بازار از ۱۶۸ نماد معامله شده، ۱۰۷ نماد با افزایش قیمت، ۴۹ نماد با کاهش قیمت و ۱۲ نماد دیگر بدون تغییر قیمت بودند. در این راستا نمادهای معاملاتی تهران‌شیمی، سرمایه‌گذاری‌غدیر و تکنوتار بیشترین افزایش نرخ و نمادهای معاملاتی سرمایه‌گذرای‌توس‌گستر، کارخانجات‌مخابراتی‌ایران و رینگ مشهد بیشترین کاهش نرخ را تجربه کردند.
در مجموع بازار دیروز بیش از 78 میلیون سهم در 14 هزار و 360 مرتبه میان سهامداران دادوستد شد و ارزش کل ناشی از این معاملات 180 میلیارد و 970 میلیون ریال اعلام شد.
در این روز نماد معاملاتی حفاری‌شمال با حجم معاملاتی ۲۲ میلیون سهمی، به عنوان پرمعامله‌ترین و با ارزشترین سهم بازار شناخته شد. ارزش ریالی نماد یادشده ۳/۵۰میلیارد ریال بود.
در میان اخبار دیروز می‌توان به توقف نمادهای قندهگمتان، شیمیایی پارس و صنعتی‌آما اشاره کرد. همچنین در بازار امروز 7 نماد معاملاتی از جمله «غگرجی»، «لکما»، «نتوس» و «دکوثر» مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی هستند.