گروه بورس- هدیه لطفی: پس از انجام بزرگترین معامله تاریخی بورس در روز یکشنبه، بازار دیروز افت قابل توجهی را تجربه کرد.
در بازار دیروز حجم و ارزش کل معاملات با ۴۴ درصد کاهش نسبت به معاملات روز قبل مواجه شدند. در این روز حجم کل معاملات به رقم ۷/۹۵ میلیون سهمی رسید. همچنین ارزش کل ناشی از این معاملات ۲۰۳میلیارد ریال اعلام شد.

روز گذشته شاخص کل بورس نیز با 29واحد کاهش به رقم 11 هزار و 559 واحد رسید. همچنین دیگر شاخص‌های بااهمیت بورس از جمله شاخص بازار اول، بازار دوم، صنعت و شناورآزاد نیز همگی در شرایط منفی به کار خود پایان دادند. هر کدام از شاخص‌های یادشده به ترتیب 25 واحد، 30 واحد، 31 واحد و 65 واحد کاهش را تجربه کردند.
روز گذشته تعداد ۷/۱۴ میلیون سهم (معادل‌۴/۱۶ درصد) از سهام سیمان‌خزر به صورت یکجا و نقد به قیمت پایه هر سهم دو هزار و ۱۰ ریال توسط شرکت سرمایه‌گذاری‌سیمان سپاهان عرضه شد. همچنین در این روز بیمه‌البرز با توجه به احراز شرایط تعیین شده، به عنوان چهارصدوپنجاه و سومین شرکت پذیرفته شده و با نماد «البرز» در فهرست نرخ‌های تابلوی اصلی بازار اول بورس درج شد.
در میان اخبار دیروز می‌توان به بازگشایی نماد معاملاتی داروسازی‌سبحان با توجه به برگزاری مجمع فوق‌العاده به منظور افزایش سرمایه اشاره کرد. همچنین در پایان روز کاری گذشته نماد معاملاتی شیشه‌دارویی‌رازی جهت برگزاری مجمع متوقف شد. در معاملات امروز 14 نماد معاملاتی از جمله «والبر»، «دکیمی»، «شتهران»، «نتوس» و «شکف» مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی هستند.