گروه بورس- فرخنده رحیمی: شاخص کل بورس تهران به رغم ساعات ابتدایی روز که با افت مواجه بود، در پایان به افزایش 44/1واحد رسید.

روز گذشته شاخص کل بورس تهران در ساعات ابتدایی شاهد کاهش بود. این کاهش تا ساعت ۱۰ و ۴۸دقیقه به بالاترین حد خود که ۲۹/۵واحد بود رسید و در فاصله کمتر از سه دقیقه به یکباره رشد ۲۸/۱۴واحد را برای خود ثبت کرد. این رشد تحت تاثیر بازشدن نماد نفت بهران اتفاق افتاد. این شرکت با رشد ۴۲/۲۳درصد بیشترین تاثیر را بر شاخص داشت.
شاخص یکبار دیگر در ساعت 12 و 8دقیقه دوباره منفی شد که در پایان ساعت باز هم مثبت شد. شرکت‌های پتروشیمی اراک، توسعه معادن روی، باما و پتروشیمی اصفهان شرکت‌های دیگر تاثیرگذار بر شاخص بودند. شرکت‌های نفت بهران و نفت پارس دیروز شاخص گروه تصفیه نفت و سوخت هسته‌ای را 3380واحد بالا بردند. شرکت نفت بهران دیروز بیش از 152هزار سهم، به ارزش 2میلیارد و 948میلیون ریال معامله کرد. شرکت توسعه معادن روی نیز بیشترین سهام معامله شده و بیشترین ارزش معامله را داشت. ارزش معاملات این شرکت 112میلیارد و 224میلیون ریال بوده در حالی که ارزش کل معاملات 298میلیارد و 470میلیون ریال بود، این شرکت نزدیک به 50درصد ارزش معاملات را داشت. تعداد شرکت‌های معامله شده 151شرکت بود که از این تعداد، 61شرکت شاهد افزایش و 66شرکت شاهد کاهش قیمت سهام خود بودند.