گروه بورس- رضا معظمی: شاخص کل بورس اوراق بهادار دیروز شاهد افت ۶/۱۶واحدی بود. در معاملات دیروز آغاز عرضه سهام چادرملو و گل‌گهر به میزان صف خرید این دو نماد، در ابتدای وقت معاملات سبب رشد شاخص شد، به گونه‌ای که شاخص در ساعت ۹ و ۱۱دقیقه معادل یک‌واحد و در ساعت ۹ و ۴۵دقیقه بیش از ۶واحد رشد را پشت‌سر گذاشت که بخش عمده آن ناشی از ۷/۵واحد ناشی از تاثیر مثبت عرضه سهام چادرملو و ۹۵/۴ واحد ناشی از عرضه سهام گل‌گهر بود. اما در ادامه بازار دیروز با کاهش بهای سهام چادرملو و گل‌گهر از شدت این تاثیرات کاسته شد.

با تشکیل صف فروش کوتاه‌مدت برای پتروشیمی خارک و ایران‌خودرو این دو نماد به ترتیب ۹/۷ و یک‌واحد بر شاخص تاثیر منفی گذاشته که این تاثیر منفی با جمع‌آوری بخشی از صف فروش کارخانجات داروپخش با تغییر ۵۴/۰واحد موجب شد شاخص در ساعت ۱۰ و ۴۴دقیقه به افت ۴/۷واحدی برسد.

در ساعت ۱۱ و ۴۵دقیقه بازار شاهد جابه‌جایی یک بلوک ۲۰۰هزار سهمی گروه صنعتی سدید در نرخ ۴هزار و ۴۴ریال بود. بازار در ساعت ۱۱ و ۵۷دقیقه با خرید بخشی از صف فروش معادن و فلزات با تاثیر ۷/۱واحد و معاملات در درصد منفی سیمان فارس و خوزستان با تاثیر ۱/۱واحد، شاهد افت ۱/۱۱واحدی شاخص کل بود. این افت با جمع‌آوری بخشی از صف فروش صدرا و سرمایه‌گذاری پتروشیمی به ترتیب با خرید یک و ۵/۱میلیون سهم، تشدید شد که در نهایت به ۶/۱۶واحد رسید. با ثبات این افت بازار اینک در انتظار آخرین روز معاملاتی هفته باقی خواهد ماند تا مشخص شود آیا کارنامه سومین هفته مهرماه در مجموع منفی خواهد بود یا نه؟