گروه بورس- همایون دارابی: بازار دادوستد سهام روز گذشته در ادامه جریان عرضه‌های سنگین در بازار شاهد عرضه سهام شرکت‌های تولیدکننده سنگ‌آهن بود. معامله‌گران در بازار دیروز همچنان شاهد عرضه‌های سنگین تحت تاثیر رکود بازار در ماه رمضان و تحولات درون بازار بود.

با بروز مشکل در معدن انگوران، بهای خاک روی تولیدی در دیگر معادن روی کشور روند صعودی به خود گرفته است.

در گروه معدنی روز گذشته دو نماد گل‌گهر و چادرملو با عرضه‌های سنگین مواجه شدند. گل‌گهر با ۷۱۳هزار سهم و چادرملو با ۹۷/۵میلیون سهم عرضه در بازار دیروز حدود ۳میلیارد تومان نقدینگی معامله‌گران را به سوی خود کشید، با عرضه سنگین سهام دو تولیدکننده سنگ‌آهن اینک فشار شدیدتری بر سرمایه‌گذاری معادن و فلزات به جهت کنترل زیرمجموعه‌های این شرکت وارد خواهد آمد.

در گروه خودرویی: ایران‌خودرو برنامه فشرده‌ای جهت فروش شرکت‌های زیرمجموعه این گروه به ویژه در بخش قطعه‌سازی روی آورده است. وضعیت خاص مالی شرکت ایران خودرو که با انباشت بدهی‌های مالی در صورت‌های مالی شرکت مواجه است، سبب تلاش این شرکت برای فروش برخی از دارایی‌های این گروه به ویژه پس از ابطال معامله عمده سهام بانک پارسیان شده است.

در گروه واسطه‌گری: بانک پارسیان دیروز شاهد تشکیل صف خرید ۶۵۵هزار سهمی در پایان معاملات دیروز بود. خرید گسترده سهام بانک پارسیان از سوی برخی از سهامداران جهت حضور در مجمع فوق‌العاده انتخاب اعضای هیات مدیره شرکت همچنین پایان عرضه‌های سنگین سهام این بانک از جمله دلایل توقف عرضه‌ها و تشکیل صف خرید به شمار می‌رود. از سوی دیگر برخی از معامله‌گران حقوقی ممکن است سیاست حمایتی از این نماد را در دستور کار خود قرار دهند.

در همین حال خبرهای تاییدنشده حکایت از تلاش‌های «فوادری» برای خرید بلوک بانک پارسیان دارد.

در همین حال، توجه بر بهبود شرایط بازار سهام همچنین به دلیل عدم موافقت رییس‌جمهور با استعفای مددی، مدیر عامل تامین‌اجتماعی توصیف شده است، انتظار می‌رود در صورت بازگشت مددی به سر کار، وضعیت بازار سهام تقویت شود.

در گروه پتروشیمی: عرضه‌های سنگین پتروشیمی خارک در روزهای گذشته این نماد را برای دقایقی به صف فروش فرو برد، در این گروه دو نماد پتروشیمی اراک و اصفهان بدون عرضه قابل ملاحظه‌ با صف‌های خرید مواجه‌اند. در این گروه دیروز سرمایه‌‌گذاری پتروشیمی در آستانه برگزاری مجمع عمومی با جمع‌آوری بخش عمده صف فروش شرکت مواجه شد.

در مجموع بازار دیروز با توجه به ادامه حاکمیت جو رکود بر معاملات، شرایط ضعیفی را شاهد بود.