بازار دوباره منفی شد

گروه بورس- علیرضا باغانی: بازار سهام ایران پس از سه روز مقاومت، سرانجام تن به پایان منفی داد. روز گذشته سهم‌هایی که در روزهای اخیر شاخص را از منفی شدن نجات داده بودند، موجب افت شاخص شدند، تا جایی که پتروشیمی خارک تنها ۸ واحد در افت ۶۷/۱۶ واحدی شاخص ایفای نقش کرد. صدرا، ایران‌خودرو ، سرمایه‌گذاری پتروشیمی، سرمایه‌گذاری معادن و فلزات و سیمان فارس نیز بیشترین تاثیر منفی را بر کاهش شاخص داشتند. در این میان بیشترین تاکید برافزایش شاخص هم از سوی چادرملو، گل‌گهر و پتروشیمی اراک بود. طی معاملات روز گذشته سهام ۱۲۳ شرکت دادو ستد شد که سهام ۲۲ شرکت مثبت، ۹۵ شرکت منفی و ۱۶ شرکت بدون تغییر بود.

تولیدات جدید در «دسینا»

گفته‌های بازار: در تالار شیشه‌ای بورس روز گذشته اخباری درباره سینادارو به گوش می‌رسید.

گفته می‌شود به تازگی سینادارو دو اسپری ویژه پوکی استخوان تولید و به بازار عرضه کرده است. این اسپری‌ها «نازکلسیم» نام دارد و توسط دارو پخش توزیع شده است.

می‌گویند اسپری‌های ۱۰۰ و ۲۰۰ گرمی سینادارو به ترتیب به قیمت‌های ۹هزار تومان و ۱۲هزار تومان در بازار عرضه می‌شود، در حالی که مشابه خارجی این اسپری‌ها به ترتیب ۲۴ تا ۳۶هزار تومان است.

همچنین گفته می‌شود که شرکت مزبور قصد تولید قطره‌های جدید چشمی‌ را نیز دارد، اما هنوز این موضوع قطعی نشده است.

شنیده‌های ما: شرکت می‌گوید این اسپری‌ها تولید شده، اما به صورت انبوه توزیع نشده است. پیش از این داروهای مزبور از طریق کشورهای اروپایی تولید می‌شد.

اما این موضوع باعث نشد که EPS شرکت تغییر کند و پیش‌بینی سود شرکت همان ۱۳۰۰ریال قبلی است ولی شاید در آینده اتفاقاتی رخ دهد.