گروه بورس - سازمان خصوصی‌سازی برنامه عرضه مزایده‌ای و فرابورسی ۶ شرکت را اعلام کرد. بنابر اطلاعات، سازمان خصوصی‌سازی ۱۰۰ درصد از سهام پیراحفاری ایران، ۶/۹۶ درصد از سهام پایساز و بلوک ۸۷/۱۹ درصدی پتروشیمی دهدشت را در تاریخ‌های ۱۱ و ۱۲ و ۱۳ خردادماه از طریق فرابورس عرضه خواهد کرد.

سازمان خصوصی‌سازی ارزش بلوک ۱۰۰ درصدی پیراحفاری ایران را مبلغ ۱۸۴ میلیارد ریال و قیمت پایه بلوک پایساز را ۲۰ میلیارد و ۶۵۱ میلیون و ۶۸۲ هزار و ۴۵۰ ریال تعیین کرده است.

همچنین ارزش پایه بلوک ۸۷/۱۹ درصدی پتروشیمی دهدشت نیز ۱۰۹ میلیارد و ۴۶۳ میلیون و ۹۷۰ هزار ریال اعلام شده است. سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: پیراحفاری ایران با ۳۰ درصد پرداخت نقدی و اقساط ۴ ساله، پایساز با ۵۰ درصد پرداخت نقدی و اقساط ۲ ساله و پتروشیمی دهدشت با ۳۰ درصد پرداخت نقدی و اقساط ۲ ساله واگذار خواهد شد.

بنابراین گزارش بلوک ۴۰ درصدی جهد بنای توس به ارزش پایه یک میلیارد و ۱۱۴ میلیون ریال با ۳۰ درصد پرداخت نقدی و اقساط ۲ ساله، بلوک ۳۰ درصدی صنایع تولیدی آرتام درخشان ماندگار به ارزش پایه ۳۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال و با ۵۰ درصد پرداخت نقدی و بلوک ۱۷ درصدی عمران و مسکن‌سازان استان زنجان به ارزش پایه ۴۲۲ میلیون و۲۵ هزار ریال با پرداخت نقدی از جمله عرضه‌های مزایده‌ای آینده سازمان خصوصی‌سازی است.

سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد و پاکت‌های شرکت در مزایده ۱۲ تیرماه بازگشایی خواهد شد.