گروه بورس- معاملات دیروز آتی با داد و ستد 4 قرارداد به ارزش 169 میلیون و 735 هزار و 168 هزار ریال روز نیمه تعطیلی را پشت‌سر گذاشت.

به گزارش خبرنگار ما، خروج قراردادهای آتی تیرماه از یک‌سو و عدم بازگشایی قراردادهای آبان‌ماه از سوی دیگر در کنار نوسانات بازار نقدی از عوامل مهم معاملات کم حجم و بی‌رونق دیروز بازار آتی بودند.
در معاملات دیروز تنها «فملی» شهریور با 4 قرارداد معامله شده شاهد نوسان مثبت 3/2 درصدی بود که در آن قیمت تسویه این نماد به 5330 ریال افزایش یافت. «فملی» شهریور دیروز را با 20 تقاضای خرید در قیمت 5261 ریال و 27 تقاضای فروش در قیمت 5379 ریال به کار خود پایان داد.
این در حالی است که «اخابر» شهریور شاهد ۱۵ تقاضای فروش در قیمت ۳۳۴۹ ریال و «وغدیر» شهریور با ۱۷ تقاضای فروش در قیمت ۴۴۰۰ ریال مواجه بودند. بازار آتی در معاملات روز دوشنبه روند مثبتی داشت که در آن صف‌های خرید و فروش به صورت متعادل معامله شد.
معامله‌گران در بازار روز دوشنبه شاهد ثبت سفارش‌های متعدد خرید و فروش بودند که به معامله 67 قرارداد از 4 نماد معاملاتی منجر شد. در این روز «فملی» تیرماه با معامله 55 قرارداد به ارزش 2میلیارد و 205 میلیون و 605 هزار ریال، رکورددار معاملات بازار آتی بود.
معاملات «فملی» تیرماه منجر به افت ۱۵ ریالی این نماد شد تا «فملی» تیرماه به قیمت تسویه ۵۰۳۳ ریال برسد. از سوی دیگر این نماد شاهد ۹۰ تقاضای فروش در قیمت ۵۰۵۰ ریال بود. «فملی» شهریور نیز با معامله ۱۰ قرارداد به ارزش ۴۱۲ میلیون و ۹۸۹ هزار ریال جایگاه دوم بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. «فملی» شهریورماه در معاملات، ۲ریال افزایش قیمت را تجربه کرد تا در قیمت ۵۲۱ تومان تسویه شود.
نماد «فملی» شهریور 36 تقاضای خرید در قیمت 517 تومان داشت. «وغدیر» تیر و شهریور نیز در معاملات دیروز شاهد انجام یک قرارداد معامله شده بودند که «وغدیر» شهریور با 100 ریال افزایش قیمت و نوسان مثبت 41/2 درصدی به قیمت تسویه 4250 ریال رسید.
از سوی دیگر «شخارک» و «اخابر» شهریورماه نیز از نمادهای پربیننده بازار روز دوشنبه آتی بودند که با ثبت سفارش‌های خرید و فروش مواجه بودند اما به دلیل اختلاف در قیمت‌های پیشنهادی، شاهد انجام معامله‌ای نبودند.
«ومعادن» شهریور نیز با توجه به تعدیل درآمد هر سهم شاهد 20 تقاضای خرید در قیمت 9950 ریال و 7 تقاضای فروش در قیمت 10 هزار و 485 ریال بود تا در قیمت 10 هزار و 218 ریال تسویه شود.