گروه بورس - پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال جوش و اکسیژن ایران با ۱۸۹ریال کاهش مواجه شد.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، جوش و اکسیژن درآمد هر سهم امسال را با ۱۰میلیارد و ۳۵۰میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۲۱۵ریال پیش‌بینی کرده است. همچنین پیش‌بینی عملکرد «فجوش» برای سال‌مالی ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب فروش ۳۴درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته ۳۹درصد افزایش، سود عملیاتی ۲درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۲۹درصد کاهش نشان می‌دهد.

مطابق اطلاعات دریافتی، پیش‌بینی خالص درآمد (هزینه)های متفرقه سال‌مالی ۸۷ به مبلغ ۶۵۰میلیون ریال (مبلغ ۶۳ریال به ازای هر سهم و معادل ۲۹درصد از سود خالص دوره) عمدتا ناشی از سود سپرده بانکی است.

شرکت اعلام کرده است، سرمایه براساس پیشنهاد هیات‌مدیره طی ۵سال تا مبلغ ۲۱میلیارد ریال (معادل ۱۰۰درصد) افزایش خواهد یافت.

مطابق اطلاعات دریافتی، شرکت در نظر دارد از محل سود خالص سال‌های مالی ۸۶ و ۸۷ به ترتیب مبالغ ۱۸۰۰میلیون ریال و یک میلیارد ریال اندوخته طرح توسعه و تکمیل جهت اجرای طرح‌های توسعه‌ای خود کنار بگذارد، شایان ذکر است شرکت در تاریخ ۲۶/۰۱/۸۷ اعلام کرده بود که در نظر دارد از محل سود خالص سال‌های مالی ۸۶ و ۸۷ به ترتیب مبالغ دو میلیارد ریال و سه میلیارد ریال اندوخته طرح توسعه و تکمیل جهت اجرای طرح‌های توسعه‌ای خود کنار بگذارد.

شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال‌مالی ۸۷ را در ۲۶ فروردین ۸۷ مبلغ ۴۰۴ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل را کاهش مقدار فروش محصولات به دلیل کاهش تقاضای بازار و عدم‌تامین به موقع مواد اولیه عنوان کرده است.

هیات‌مدیره در نظر دارد، مبلغ یک میلیارد ریال (مبلغ ۹۷ریال به ازای هر سهم) را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال‌مالی ۸۷ پیشنهاد کند.

جوش و اکسیژن ایران طرح خرید دو خط جدید ماشین‌آلات تولید الکترود با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ دو میلیارد ریال را در دست اجرا دارد که با انجام سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۹۰۰میلیون ریال تاکنون ۹۵درصد پیشرفت داشته و برآورد می‌شود در شهریور ۸۷ به بهره‌برداری برسد. همچنین اعلام کرده است، طرح توسعه خطوط کشش سیم را با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ سه میلیارد ریال در دست اجرا دارد که تاکنون مبلغ ۱۵۰میلیون ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.