گروه بورس- رضا معظمی:شاخص کل بورس اوراق بهادار روز گذشته پس از افت ۹واحدی در آغاز معاملات توانست افت رخ داده را جبران کرده و در نهایت با ۸/۱۰واحد رشد به پایان بازار برسد.

در بازار دیروز با تشکیل صف‌های خرید برای نمادهای شاخص بازار شرایط برای جمع‌آوری صف فروش فولاد مبارکه مهیا شد که این امر در آغاز بازار ۱/۳۱ واحد بر شاخص تاثیر منفی بر جای گذاشت. در این شرایط البته عرضه یک میلیون سهم فولاد خوزستان و معاملات این نماد در درصد مثبت سبب شد تا شاخص اندکی متعادل شود، اما در نهایت در پایان ساعت اول معاملات و به‌‌رغم تاثیر مثبت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به میزان ۶/۴واحد، شاخص ۱۷/۹ واحد در ساعت اول معاملات افت کرد.

در ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه رقابت بر سر ۳ عرضه عمده روز گذشته آغاز شد که بلوک ۴میلیونی سیمان خزر در ساعت ۱۱و۴۷ دقیقه در نرخ پایه ۴هزار و ۹۰۱ریال و یک دقیقه پس از آن بلوک ۴ میلیونی دیگر سیمان خزر در نرخ پایه ۴هزار و ۹۰۱ ریال دادوستد شد. این دو بلوک را سیمان سپاهان و سرمایه‌گذاری سیمان سپاهان عرضه کردند. در همین حال رقابت ۳ خریدار برای خرید بلوک تایدواتر آغاز شد و تا پایان معاملات به بالای ۱۳هزار ریال رسید. ساعت ۱۱و۵۷دقیقه معاملات پرحجم نماد کشتیرانی موجب تاثیر ۴۵/۱۶ واحدی این نماد شد. از سویی رشد نمادهای سایپا و گروه بهمن موجب شد تا شاخص ۴/۷ واحد رشد کند.

با عرضه ۸میلیونی در نماد سایپا این نماد ۸واحد دیگر بر شاخص تاثیر مثبت گذاشت تا در نهایت شاخص با ۸/۱۰ واحد رشد به کار خود پایان دهد. با این حال شاخص در پایان هفته ۱۰۰ واحد افت را در کارنامه خود ثبت کرد.