گروه بورس- لیزینگ صنعت و معدن تا پایان شهریور ماه معادل 49درصد درآمد حاصل از عملیات لیزینگ خود را محقق کرده است.

بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «ولصنم» در این دوره مبلغ 87میلیارد و 443میلیون ریال درآمد حاصل از عملیات لیزینگ کسب کرده است. پیش‌بینی امسال «ولصنم» از این محل مبلغ 178میلیارد و 553میلیون ریال است.
این در حالی است که سال قبل با وجود پیش‌بینی ۱۸۲میلیارد و ۲۱۹میلیون ریالی درآمد حاصل از عملیات لیزینگ، «ولصنم» تنها در پایان سال ۸۶ به رقم ۸۹میلیارد و ۱۰۸میلیون ریال درآمد حاصل از عملیات لیزینگ دست یافت.
لیزینگ صنعت و معدن درآمد هر سهم امسال را با 400میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ 411ریال پیش‌بینی کرده است که در 6 ماه گذشته معادل 43درصد سود هر سهم این شرکت محقق شده است.
از سوی دیگر لیزینگ صنعت و معدن امسال ۲۱میلیارد و ۹۹۸میلیون ریال درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در نظر گرفته است که مربوط به سرمایه‌گذاری در سهام «سرمایه‌گذاری صنعت و معدن» و «وآتی» است. این مبلغ در سال مالی قبل ۱۳میلیارد و ۷۳۲میلیون ریال بوده است. مطابق بند ۳ گزارش حسابرس مستقل درخصوص صورت‌های مالی ۸۶ «سرمایه‌گذاری‌های بورسی بلندمدت شرکت شامل مبلغ ۷۰۳میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری آتیه دماوند و سرمایه‌گذاری صنعت و معدن (یادداشت۲-۱۲ صورت‌های مالی) است که بهای تمام شده سرمایه‌گذاری‌های مزبور حدود مبلغ ۴۶۷میلیارد ریال از ارزش بازار آنها در تاریخ ترازنامه بیشتر می‌باشد...» که براساس مصوبات مجمع عمومی عادی سال مالی ۸۶ (مورخ ۱۱/۰۳/۸۷) مبلغ ۱۲۰میلیارد ریال ذخیره کاهش ارزش در حساب‌ها منظور گردیده و مانده سود انباشته سال مالی ۸۶ به میزان مبلغ مذکور کاهش یافته است.
پیش‌بینی عملکرد «ولصنم» برای سال مالی 87 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب خالص درآمد حاصل از عملیات لیزینگ 100درصد افزایش، هزینه سود و کارمزد تامین مالی 12درصد کاهش، سود عملیاتی 89درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 75درصد افزایش نشان می‌دهد.
شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۷ را در اسفند۸۶ مبلغ ۴۱۱ ریال و در ۲۲ مرداد ماه ۸۷ مبلغ ۴۳۲ ریال اعلام کرده بود که شرکت دلایل تغییرات را عمدتا ناشی از افزایش هزینه‌های عملیاتی و افزایش درآمدهای غیرعملیاتی به دلیل سود حاصل از سپرده‌گذاری‌ها عنوان کرده است.
شرکت سیاست تقسیم سود سال 87 را اعلام نکرده است. شرکت طی اطلاعات ارسالی قبلی اعلام کرده بود، هیات‌مدیره در نظر دارد تقسیم 300ریال سود نقدی به ازای هر سهم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه 87 پیشنهاد کند.