گروه بورس- شرکت آلومینیوم پارس پیش‌بینی کرد هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۸۷ با ۲۱۸ریال کاهش، مبلغ یک‌هزار و ۳۶۵ریال اعلام کرد. گفتنی است، این مبلغ با سرمایه ۸۰میلیارد ریالی شرکت در نظر گرفته شده است. شرکت «فپارس» دلایل این تعدیل را کاهش مقدار تولید و فروش به دلیل عدم امکان تامین به موقع مواد اولیه به علت تحریم بین‌المللی بانک عامل شرکت، مشکل ورود به بازار محصولات جدید و نیاز به زمان بیشتر برای افزایش تولید و جذب مشتری در بازار مشکلات متعدد مربوط به تامین قطعات یدکی ماشین‌آلات خریداری شده عنوان کرده است.

پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۷ این شرکت در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۳۱درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۰درصد افزایش، سود (زیان) عملیاتی به مبلغ ۸۳میلیارد و ۵۲۶میلیون ریال کاهش و زیان خالص ۵۵درصد کاهش نشان می‌دهد.

همچنین پیش‌بینی خالص درآمد (هزینه)‌های عملیاتی سال مالی ۸۷ مبلغ ۲۰میلیارد و ۷۳۹میلیون ریال تنها شامل هزینه‌های اداری و فروش است. همچنین در عملکرد واقعی ۶ ماهه مبلغ ۱۸میلیارد و ۵۶۰میلیون ریال شامل مبلغ ۱۱میلیارد و ۳۰۹میلیون ریال، هزینه‌های اداری و فروش مبلغ ۴میلیارد و ۳۵۶میلیون ریال، هزینه‌های جذب نشده و مبلغ دومیلیارد و ۸۹۵میلیون ریال حاصل از فروش ضایعات تولید است.

گفتنی است هیات‌مدیره شرکت «فپارس» در نظر دارد سرمایه شرکت را از مبلغ ۸۰میلیارد ریال به مبلغ ۵۸۰ میلیارد ریال (معادل ۶۲۵درصد) از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی افزایش دهد.

در اطلاعیه ارسالی توسط سازمان بورس و اوراق بهادار تهران مبلغ ۱۴میلیارد و ۸۵۵میلیون ریال پیش‌بینی درآمد متفرقه برای سال مالی ۸۷ شرکت آلومینیوم پارس در نظر گرفته شده است.