گروه بورس - معدنی دماوند دلایل کاهش ۱۲۵ریالی پیش‌بینی سود هر سهم را اعلام کرد. براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، معدنی دماوند اعلام کرده است، پس از انجام عملیات و اجرای طرح توسعه و نوسازی کارخانه دونا در دوره تست آزمایشی به دلیل قطعی برق منطقه‌ای و نداشتن موتور ژنراتور برق، مراحل تست و تولید آزمایشی محصول جهت دستگاه‌های جدید با مشکل مواجه شده و از طرف دیگر با سیر نزولی و کاهش شدید قیمت جهانی کانی‌های فلزی، قیمت سرب نیز از هر تن شمش از مبلغ ۳۴۰۰دلار به ۱۴۰۰دلار تنزل یافته و پیش‌‌‌‌‌‌بینی فروش را از یک هزار تن به ۷۵۰تن و ارزش ریالی را از ۲۰میلیارد ریال به ۵۸۵۰میلیارد ریال تقلیل داده است که خود نقش به‌سزایی را در این تعدیل دارا است.

از سوی دیگر شرکت اعلام کرده است، در سال ۱۳۸۷ این شرکت نزدیک به ده هزار تن سنگ‌آهن ناشی از تولید سال‌های ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶ موجود داشته که پس از اخذ مجوز لازم از شورای عالی معادن و سازمان صنایع و معادن استان خراسان‌ مبنی بر فروش سنگ‌آهن در بندرعباس، تاکنون موفق به‌فروش بخش عمده‌ای از موجودی مزبور نشده و این محصول نیز با مشکل فروش و کاهش قیمت جهانی آهن مواجه شده است و انتظار می‌رود در ۶ماه دوم سال‌جاری با فروش سنگ‌آهن مزبور و سایر محصولات پیش‌بینی شده در سبد تولیدات خود نایل به دستیابی به EPS تعدیل شده به مبلغ ۲۷۵ریالی شود.

همچنین پیش‌بینی عملکرد «کدما» برای سال مالی ۸۷در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۰۳درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۸۸درصد افزایش، سود عملیاتی ۳۷درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۲۶درصد افزایش نشان می‌دهد.

مطابق اطلاعات دریافتی، هیات‌مدیره شرکت در نظر دارد مبلغ ۱۵۵ریال به ازای هر سهم را جهت تقسیم به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.