گروه بورس- شرکت مارگارین پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 87 را معادل 56ریال افزایش داد.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بورسی، شرکت مارگارین پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان آذرماه امسال را با سرمایه 120میلیارد ریال مبلغ 718ریال اعلام کرده بود که در آخرین اطلاعیه خود این پیش‌بینی به مبلغ 874 ریال افزایش یافت.
همچنین این شرکت توانسته است در دوره واقعی ۹ ماهه منتهی به شهریورماه ۸۷ معادل ۷۷ درصد از پیش‌بینی سود سالانه را نسبت به بودجه پوشش دهد. از این رو مبلغ ۶۷۰ ریال سود به ازای هر سهم در همین دوره کنار گذاشت.
مارگارین از فروش محصولات خود در دوره 9 ماه یاد شده بیش از یک‌هزار و 37میلیارد ریال درآمد کسب کرد.
این شرکت پیش‌بینی فروش امسال را مبلغ یک‌هزار و ۴۰۹ریال اعلام کرده است. «غمارگ» در دوره مزبور نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش بهای تمام شده کالای فروش رفته روبه‌رو است. همچنین در پیش‌بینی بهای تمام شده برای سال مالی جاری نسبت به سال قبل معادل ۱۰درصد کاهش اعلام شده است.
در همین حال حاشیه سود ناخالص این شرکت با توجه به کاهش بهای تمام شده این شرکت افزایش نشان می‌دهد. سود ناخالص «غمارگ» برابر 2/163میلیارد ریال بود.
این شرکت اعلام کرده است که طرح‌های تولید شکر، بهینه‌سازی خطوط تولید و تولید گلیسیرین را در دست اجرا دارد.
برآورد سودآوری پروژه شکر تا سال 1400 بالغ بر 283میلیارد ریال خواهد بود که این مبلغ بدون در نظر گرفتن هزینه تامین منابع مالی آن (شامل وام و افزایش سرمایه) است. این پروژه در سه مرحله اجرا خواهد شد که در صورتی‌که نتیجه عملیات مرحله اول آن سودآور باشد مراحل دو و سه آن نیز اجرا خواهد شد. همچنین شرکت اعلام کرده است، پروژه بهینه‌سازی خطوط تولید موجب افزایش میزان تولید و فروش خواهد شد که محاسبات آن با توجه به افزایش سرمایه پیشنهادی در گزارش مربوطه به سازمان بورس اوراق بهادار ارائه شده است. در صورت عدم افزایش سرمایه شرکت قادر به فروش بیشتر نخواهد بود و سودآوری طرح منوط به افزایش سرمایه است.
مطابق اطلاعات دریافتی، شرکت اعلام کرده است پیش‌بینی افزایش سرمایه به میزان ۲۰۰ درصد از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی در دستور کار هیات‌مدیره قرار دارد.
در حالی که خالص درآمد‌های متفرقه 87 «غمارگ» در مقایسه با سال قبل با افزایش روبه‌رو است، پیش‌بینی خالص درآمدهای متفرقه برای سال مالی 87 به مبلغ 18 میلیارد و 620 میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ 155 ریال و معادل 18 درصد از سود خالص شرکت) شامل مبلغ 17 میلیارد و 50 میلیون ریال سود سپرده بانکی و مبلغ یک میلیارد و 120 میلیون ریال سایر درآمدهای متفرقه است.
این شرکت اعلام کرده است، هیات‌مدیره در نظر دارد از سود سال مالی منتهی به پایان آذرماه ۸۷ مبلغ ۲۰۰ ریال به ازای هر سهم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی سالانه پیشنهاد کند.
این در حالی است که مبلغ تقسیم سود پیش از این معادل 300 ریال به ازای هر سهم در نظر گرفته شده بود.