گروه بورس - شرکت تولید مواد اولیه داروپخش پیش‌بینی سود هر سهم سال ۸۷ را کاهش داد.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، این شرکت سود هر سهم امسال را با سرمایه ۶۰هزار میلیارد ریال مبلغ ۹۷۵ریال خالص پیش‌بینی کرد.

این شرکت سود هر سهم را در تاریخ‌های ۱۵ اسفندماه ۸۶ و ۹ اردیبهشت‌ماه ۸۷ مبلغ یک هزار و ۲۲۴ریال و در تاریخ‌های ۱۲تیرماه و ۷ مردادماه ۸۷ مبلغ یک هزار و ۱۰۵ریال اعلام کرده بود.

شرکت دلایل تعدیل اخیر را عدم‌تحقق فروش صادراتی نوسکاپین، افزایش بهای مواد نارکوتیک خریداری شده از ستاد در نیمه اول سال ۸۶ و افزایش بهای مواد مصرفی وارداتی در بازارهای جهانی عنوان کرده است. پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات امسال شرکت در مقایسه با عملکرد سال‌مالی قبل ۲۶درصد کاهش نشان می‌دهد.

«دتماد» در نیمه اول امسال با کنار گذاشتن ۳۷۳ریال سود به ازای هر سهم تنها ۳۸درصد پیش‌بینی سود خود را محقق کرد.

درآمد حاصل از فروش شرکت که نسبت به پارسال تنها یک درصد افزایش دارد، ۳۱۲میلیارد و ۴۶۱میلیون ریال پیش‌بینی شد که در نیمه اول سال ۱۱۲میلیارد و ۹۶۴میلیون ریال آن معادل ۳۶درصد به تحقق رسیده است.

بنابراین گزارش، بیشترین درآمد شرکت در نیمه اول سال از فروش کدئین فسفات به ارزش ۳۹میلیارد و ۹۳۵میلیون ریال کسب شده است.

همچنین از سود ناخالص شرکت نیز که ۷۵میلیارد و ۱۶۲میلیون ریال پیش‌بینی شده ۴۳درصد پوشش داده شده است.

سود عملیاتی شرکت ۵۴میلیارد و ۳۶میلیون ریال پیش‌بینی شده که نسبت به سال قبل از ۳۴درصد کاهش برخوردار است.شرکت در نیمه اول سال ۵۰درصد این پیش‌بینی را به تحقق رسانده است.

بر اساس این گزارش، خالص درآمدهای متفرقه شده ۵۰میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال پیش‌بینی شده که در نیمه اول سال ۶۳درصد آن محقق شده است.

مزید اطلاع، خالص درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در سال مالی ۸۷ به مبلغ ۱۶میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال (مبلغ ۲۷۰ریال به ازای هر سهم) معادل ۲۸درصد از کل سود خالص پیش‌بینی شده است. این مبلغ در سال مالی قبل نیز مبلغ ۱۲میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۲۰۸ریال) معادل ۱۶درصد از کل سود خالص را شامل شده است.