چین برای داشتن سرمایه‌‌گذاری مشترک و ایجاد یک شرکت مجزا در کشورش اعلام آمادگی کرده است.

عبدالحمید کاظمی‌‌‌‌سبزوار با بیان اینکه از سال ۶۳ محصولات تولیدی این شرکت به کشور چین صادر شده است، افزود: کیفیت محصولات تولیدی صادر شده به کشور چین قابل قبول بوده و قیمت‌‌ها نیز قابل رقابت است.

وی با تاکید بر اینکه سه سال متوالی (بیلر) به چین صادر شده اظهار داشت: شرکت کمباین‌‌‌سازی ایران صادرات را، بخش مهمی‌‌‌‌از استراتژی توسعه می‌‌‌‌داند به نحوی که محصولات این شرکت تا کنون به کشورهای چین، قزاقستان، تاجیکستان، پاکستان، افغانستان، عراق، زیمبابوه، اسپانیا و ونزوئلا صادر شده است.

کاظمی ‌‌‌‌اظهار داشت: در حالی که خریداران داخلی و خارجی برای تولیدات این شرکت در نوبت قراردارند، کمبود نقدینگی و اختصاص نیافتن تسهیلات تعهد شده از سوی بانک‌‌‌‌های عامل روند تولید در این شرکت را دچار مشکل کرده است.

وی گفت: به علت کمبود نقدینگی و مشکلات ناشی از تولید دراین شرکت، ۱۶ مدل انواع «بیلر» از کشورهای ترکیه و ایتالیا وارد کشور شده و این در حالی است که طی سه سال متوالی بخشی از محصولات و ماشین آلات کشاورزی این شرکت به کشور چین صادر شده است.

کاظمی ‌‌‌‌با بیان اینکه هشت استان کشور از متقاضیان محصولات تولیدی شرکت کمباین‌‌‌سازی ایران هستند، عنوان کرد: در صورت حمایت از متقاضی و دادن تسهیلات یارانه‌دار از طرف دولت بسیاری از مشکلاتی که هم اکنون درگیر آن هستیم، برطرف می‌‌‌‌شود.

وی تصریح کرد: در صورت دریافت ۱۰ میلیارد تومان از تسهیلات تعهدشده که مدت‌ها است به تعویق افتاده، این شرکت براساس طرح توسعه، توانایی تولید یک هزار و ۲۴۸ کمباین تعهد شده خود تا پایان امسال را خواهد داشت.

کاظمی ‌‌‌‌با اعلام اینکه شرکت کمباین‌‌‌سازی ایران (سهامی‌‌‌‌عام) یک هزار و ۴۰۰ سهامدار دارد، اظهار داشت: فعالیت اصلی این شرکت عبارت از طراحی، ساخت، مونتاژ، نصب و فروش کلی و جزیی، صادرات و واردات انواع کمباین، بیلر، موور و سایر ماشین آلات و ادوات کشاورزی، قطعات و وسایل یدکی است.

وی با بیان اینکه هر کمباین تولید شده این شرکت در فصل برداشت هفت اشتغال ایجاد می‌‌‌‌کند، عنوان کرد: از دیگر خدمات شرکت کمباین‌‌‌سازی ایران، توسعه و ایجاد صنایع وابسته و مشارکت با سایر صنایع در سرمایه‌‌گذاری‌‌‌‌های داخلی و خارجی وفق مقررات کشوری است.