گروه بورس - شرکت سایپا شیشه طرح افزایش ظرفیت برای دستیابی به ۴۵۰هزار ست شیشه در سال را در دست اجرا دارد. به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار خرید و نصب کوره G.B.T.F با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ هشت هزار میلیون ریال از زیر مجموعه‌های این طرح است که تاکنون مبلغ چهار هزارو ۶۱میلیون ریال برای آن هزینه شده و ۶۰درصد پیشرفت داشته است.

همچنین این طرح شامل خرید و نصب کوره‌های H.T.B.S و C.B.T.S برای ساخت شیشه‌های عقب گرمکن و شیشه‌های جانبی با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبالغ ۲۸میلیاردو ۴۲۸میلیون ریال و ۲۴میلیون و ۱۵۸میلیون ریال است که تاکنون مبلغ سه هزارو ۸۳میلیون ریال برای آن هزینه شده است. این طرح که ۱۰درصد پیشرفت کار داشته در سال ۸۹ از محل تسهیلات صندوق ذخیره ارزی به بهره‌برداری می‌رسد.

شرکت در خصوص کوره G.B.T.F اعلام نموده است که طبق قرارداد پرداخت مابقی بهای دستگاه پس از تحویل، قطعی می‌باشد که تاکنون پیمانکار به تعهدات خود عمل ننموده است و موضوع در مراجع ذیصلاح در حال پیگیری است.

سایپا شیشه سود هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۸۷ را با سرمایه ۷۰هزار میلیون ریال مبلغ ۲۰۴ریال خالص پیش‌بینی کرده است.

شرکت در نیمه اول سال توانست ۷۳ریال از این سود را محقق کند. پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات شرکت نسبت به سال مالی قبل ۸درصد افزایش نشان می‌دهد.

درآمد حاصل از فروش شرکت نیز با ۸درصد افزایش نسبت به سال قبل مبلغ ۱۹۸میلیاردو ۴۳۴میلیون ریالپیش‌بینی شده که شرکت در شش ماه اول سال با تحقق ۱۰۶میلیاردو ۵۸۹میلیون ریال ۵۴درصد از این پیش‌بینی را پوشش داده است.

بیشترین درآمد شرکت معادل ۳۷میلیاردو ۶۸۶میلیون ریال از فروش شیشه طلقی جلوی پراید کسب شده است.

بهای تمام شده کالای فروش رفته شرکت نیز در حالی ۱۷۲میلیاردو ۷۷۵میلیون ریال پیش‌بینی شده که نسبت به سال قبل از ۸درصد افزایش برخوردار است.

شرکت ۵۷درصد پیش‌بینی مزبور را طی نیمه اول سال پوشش داده است.سود ناخالص شرکت نیز ۲۵میلیاردو ۶۵۹میلیون ریال پیش‌بینی شده که در فصل بهار و تابستان ۳۳درصد آن به تحقق رسیده است.

شرکت از پیش‌بینی ۱۹میلیاردو ۴۱۳میلیون ریالی سود عملیاتی سال ۸۷ نیز در نیمه اول سال ۲۷درصد را محقق کرد. این پیش‌بینی نیز نسبت به سال قبل با ۳درصد افزایش همراه بود.

هیات‌مدیره شرکت تصمیم دارد ۱۰۰درصد سود خالص سال ۸۷ را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی صاحبان سهام پیشنهاد دهد.