گروه بورس - شرکت سرمایه‌گذاری سپه در پایان دوره یک ماه منتهی به بهمن‌ماه ۸۷ شاهد افت ۹/۵۴میلیارد ریالی ارزش بازار پرتفوی خود بود.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بورسی، ارزش بازار پرتفوی «وسپه» در ابتدای دوره معادل دو هزارو ۷/۲۰۴میلیارد ریال بود که در پایان همین دوره به یک هزارو ۸/۸۶۲میلیارد ریال کاهش یافت. ارزش بازار شرکت‌های پذیرفته شده در بورس برای هر سهم براساس آخرین سرمایه معادل ۶۲۳ریال محاسبه شده است.

همچنین جمع سرمایه‌گذاری‌های بورسی و غیربورسی «وسپه» در پایان بهمن‌ماه برابر دو هزارو ۱/۲۶۸میلیارد ریال اعلام شده است. بخش عمده پرتفوی این شرکت در گروه خودرو و ساخت قطعات متمرکز شده است که ارزش بازار پایان دوره این گروه نسبت به بهای تمام شده ابتدای دوره با افت ۴۷درصدی روبه‌رو بود.بهای تمام شده سهام حاضر در این گروه در ابتدای دوره برابر ۲/۴۳۴میلیارد ریال اعلام شد.

بنابراین گزارش، معادل ۸۳/۱۵درصد از سهام این پرتفوی به گروه سایر محصولات کانی غیرفلزی اختصاص دارد که ارزش بازار این گروه به بهای تمام شده در ابتدای دوره معادل ۷/۱۵درصد رشد نشان می‌دهد.«وسپه» طی بهمن ماه اقدام به تحصیل سهام بیمه دی، پمپ‌سازی ایران، سیمان شرق، چینی ایران، ایران برک، بانک ملت و تامین نیازهای افزاری مدارس کرد. بهای تمام شده سهام یاد شده ۷/۷میلیارد ریال اعلام شد.از سوی دیگر «وسپه» از واگذاری سهام سیمان هرمزگان، سرمایه‌‌گذاری غدیر، سیمان خاش، گروه بهمن، سیمان ارومیه، سیمان فارس و خوزستان، سرمایه‌گذاری بانک ملی، ایران برک و تامین نیازهای افزاری مدارس معادل ۴/۶میلیارد ریال زیان شناسایی کرد. مبلغ واگذاری سهام مزبور برابر ۱۱۶میلیاردو ۱۶۰میلیون ریال اعلام شد. این شرکت همچنین در دوره یک ماهه منتهی به پایان اسفندماه ۸۷ شاهد افت دیگری در ارزش بازار پرتفوی خود بود. این افت معادل ۸/۲۹میلیارد ریال بود و در این دوره سهام شرکت‌های فولاد مبارکه، آپادانا سرام، بانک ملت و توس‌گستر را به پرتفوی خود افزود.

همچنین سهام شرکت‌های ایران‌خودرو، اتومبیل سایپا و پارمیدا را به مبلغ ۹/۸۷میلیارد ریال واگذار کرد.

از این بابت معادل یک میلیاردو ۳۸۴میلیون ریال سود شناسایی کرد.