گروه بورس - احتساب ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌ها موجب تعدیل در پیش‌بینی سود هر سهم سرمایه‌گذاری پردیس
شده است.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، سرمایه‌گذاری پردیس درآمد هر سهم سال مالی منتهی به شهریور امسال را با ۲۰۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۱۵۴ ریال پیش‌بینی کرده است.
این درحالی است که سود هر سهم شرکت در تاریخ 10دی‌ماه 87 مبلغ 281ریال اعلام شده بود که دلایل تعدیل عمدتا ناشی از احتساب ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌ها اعلام شده است.
همچنین پیش‌بینی عملکرد سرمایه‌گذاری پردیس برای سال مالی ۸۸ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۱۶درصد کاهش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها ۴درصد افزایش، سود عملیاتی ۴۹درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۴۹درصد کاهش نشان می‌دهد.
شرکت اعلام کرده است، هیات‌مدیره درنظر دارد 50درصد سود خالص پس از کسر کسورات قانونی سال مالی 88 را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
سرمایه‌گذاری پردیس در عملکرد ۶ماه منتهی به اسفند امسال توانست با تحقق ۲۵ریال سود معادل ۱۶درصد از پیش‌بینی سود هر سهم را پوشش دهد. از سوی دیگر در عملکرد ۶ماه سرمایه‌گذاری پردیس با ۶هزارو ۴۴۳میلیون ریال سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها معادل ۱۷درصد از پیش‌بینی امسال را پوشش داده است.
این درحالی است که پیش‌بینی جدید «پعایق» از بودجه 88 در مقایسه با پیش‌بینی قبلی آن دارای 17درصد کاهش سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری به دلیل کاهش ارزش سهام شرکت‌ها در زمان عرضه در بازار بورس است.
همچنین در پیش‌بینی جدید هزینه‌های عملیاتی شرکت ۴۸۹درصد کاهش در مقایسه با پیش‌بینی قبلی وجود دارد که ناشی از احتساب ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌های بورسی است.