گروه بورس - شرکت سیمان قاین پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۸۸، به طور خالص مبلغ ۶هزارو ۲۷۱ریال اعلام کرد. به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، پیش‌بینی‌های سال مالی ۸۸ «سقاین» در بیشتر موارد نسبت به سال قبل با کاهش مواجه شده است. در این راستا سود عملیاتی ۹درصد کاهش و سود قبل از کسر مالیات با ۱۲درصد کاهش به رقم ۲۰۸میلیاردو ۴۴۱میلیون ریال رسیده است.

همچنین میزان فروش شرکت با ۷درصد کاهش، رقم ۳۴۵میلیارد ریال پیش‌بینی شده است که شرکت دلیل این تغییر را پیش‌بینی کاهش مقداری فروش عنوان کرده است. این درحالی است که به دلیل کاهش مقداری تولید، بهای تمام شده کالای فروش رفته نیز با سه درصد کاهش به رقم ۱۳۹میلیاردو ۵۲۳میلیون ریال رسیده است. همچنین درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های «سقاین» در سال مالی ۸۸ مبلغ ۱۲میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

هیات‌مدیره شرکت درنظر دارد معادل ۹۰درصد از سود خالص سال مالی ۸۸ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی سالیانه پیشنهاد کند.

مطابق اطلاعات دریافتی سیمان قاین پیش‌بینی کرده است که تا پایان سال ۸۸، ۱۸۰هزار تن سیمان فله‌تیپ L۱- ۴۲۵، ۱۳۵،ه۱۳۵ هزار تن سیمان فله‌تیپ ۲ و ۹۷هزار تن سیمان فله تیپ ۵ به فروش رساند. همچنین فروش سیمان پاکتی تیپ ۴۲۵ -۱، سیمان پاکتی تیپ ۲، سیمان پاکتی تیپ ۵ و سیمان پاکتی تیپ ۲ صادراتی توسط شرکت هر کدام به ترتیب ۵/۷۲هزار تن، ۵/۷۲هزار تن، ۱۳۵هزار تن و ۳۵هزار تن پیش‌بینی شده است.

گفتنی است مبلغ حاصل از فروش محصولات یاد شده ۳۴۵میلیارد ریال برآورد شده است.

این درحالی است که «سقاین» در دوره یاد شده پیش‌بینی تولید ۷۲۷هزار تن سیمان و ۷۰۰هزار تن کلینکر را به عمل آورده است.