گروه بورس - ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های «وصنعت» در سهام شرکت‌های بورسی در اسفندماه سال ۸۷ معادل ۵۹میلیاردو ۸۱۹میلیون ریال کاهش یافت.

به گزارش بورس و اوراق بهادار، ارزش بازار این سرمایه‌گذاری‌ها که در ابتدای اسفندماه یک هزارو ۵۸۴میلیاردو ۹۶۶میلیون ریال بود در پایان دوره بر یک هزارو ۵۲۵میلیاردو ۱۴۷میلیون ریال بالغ شد.همچنین بهای تمام شده این سرمایه‌گذاری‌ها که در ابتدای دوره دو هزارو ۳۹۳میلیاردو ۹۶۱میلیون ریال بود در پایان دوره ۴۶۰میلیون ریال افزایش یافت.

بنابراین گزارش، صورت پرتفوی سرمایه‌گذاری صنعت‌و‌معدن شامل ۳۵/۴۵درصد سهام محصولات کانی غیرفلزی، ۷۱/۳۰درصد سهام واسطه‌گری‌های مالی، ۰۴/۵درصد سهام فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی، ۷۵/۴درصد سهام ماشین‌آلات و تجهیزات، ۵۳/۳درصد سهام خودرو و ساخت قطعات و باقی سهام سایر گرو‌ه‌ها بود.بر این اساس شرکت‌های سیمان فارس و خوزستان، سرمایه‌گذاری آتیه دماوند، لیزینگ صنعت‌و‌معدن، کاشی حافظ، سیمان سپاهان، سیمان مازندران و توسعه صنایع بهشهر از جمله شرکت‌های بورسی پرتفوی «وصنعت» هستند.

«وصنعت» همچنین ۳۷شرکت غیربورسی را در پرتفوی خود دارد.این شرکت سهام بازرسی فنی مهندسی صالح ممیزان، خدمات مالی و حقوقی راهبر امین و پارس سوییچ را در اسفندماه به پرتفوی خود افزود.بنابراین گزارش ارزش بازار شرکت‌های پذیرفته شده در بورس برای هر سهم براساس آخرین سرمایه ۵۰۸ریال است.