فارس - معاون سازمان خصوصی‌سازی از تصویب قیمت‌‌گذاری ۲۰ شرکت از جمله شرکت‌‌های چادرملو و گل گهر در هیات واگذاری و انجام ۹۰ درصد از واگذاری شرکت‌‌ها در سه ماهه اول سال خبر داد.

اسماعیل غلامی در رابطه با تصمیم‌‌‌های هیات واگذاری اظهار داشت: در آخرین جلسه هیات واگذاری، قیمت سهام کمتر از ۵ درصد ۲۰ شرکت مشخص و تصویب شد. وی ادامه داد: این ۲۰ شرکت مربوط به جدول واگذاری ۳۵۷ شرکت در سال جاری هستند که کمتر از ۵ درصد این ۲۰ شرکت به دو صورت مزایده یا بورس واگذار خواهد شد.

به گفته غلامی این ۲۰ شرکت که دارای سهام کمتر از ۵ درصد برای واگذاری هستند شامل شرکت‌های روغن نباتی جهان‌‌، چادرملو‌‌، گل‌گهر‌‌، ریخته‌گری تراکتور‌سازی‌‌، تولیدی بهمن، ایران‌پویا، بسته‌بندی مشهد، اتمسفر، شکر‌‌، پلاسکو‌کار سایپا، پشم شیشه ایران‌‌، جام جهان‌نما‌‌، قند نیشابور، افست و پارس‌متال، طلای ایران‌‌، پتروشیمی جم‌‌، سیمان شمال‌‌، مهندسی و اجرای طرح‌‌های کشاورزی و گسترش ارکان لوله اهواز است. معاون سازمان خصوصی‌سازی به دیگر تصمیم هیات واگذاری اشاره کرد و گفت: در این جلسه قیمت واگذاری ۳۰ درصد از سهام دو شرکت حمل و نقل آبادان و بازرسی بین المللی کالا (‌وابسته به وزارت بازرگانی) به صورت مزایده‌ای نیز تعیین شد.

غلامی در ادامه اظهارات خود به جدول واگذاری ۳۷ شرکت در سه ماهه اول سال اشاره کرد و گفت: ۹۰ درصد از امور مربوط به واگذاری ۳۷ شرکت به دو صورت بورس و مزایده در قالب تعیین قیمت و با درج آگهی انجام شده است. غلامی در برابر این سوال که واگذاری بلوک ۳۵ درصد سهام بانک ملت، ۵۱ درصدی مخابرات و ۲۹ درصدی پالایش نفت اصفهان به کجا انجامید؟ پاسخ داد: هنوز زمان واگذاری عمده این سه شرکت بورسی مشخص نشده اما با هماهنگی‌های انجام شده زمان و قیمت سهام عمده یک یا دو شرکت فوق مشخص خواهد شد. وی در خاتمه به واگذاری ۲۶ درصد سهام بانک ملت بابت رد دیون اشاره کرد و گفت: بر مبنای مصوبه هیات واگذاری ۲۶ درصد از سهام بانک ملت بابت رد دیون، ۳۰ درصد برای سبد سهام عدالت، ۵ درصد عرضه اولیه سهام در بورس و ۵ درصد کارکنان بانک ملت تعلق گرفته و ۳۵ درصد باقی مانده نیز به طور عمده واگذار خواهد شد.