گروه بورس - شرکت کابل‌باختر پیش‌بینی عملکرد امسال را با افزایش به بازار گزارش کرد. براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، کابل‌باختر درآمد هر سهم امسال را با سه میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۶۶۸ریال پیش‌بینی کرده است.

این درحالی است که پیش‌بینی عملکرد کابل‌باختر برای سال مالی ۸۸ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل (حسابرسی نشده) به ترتیب فروش ۷درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۰درصد افزایش، سود عملیاتی ۴۸درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۹درصد افزایش داشته است.

شرکت اعلام کرده است با توجه به کاهش شدید قیمت مواد اولیه خصوصا مس، به منظور رعایت اصول حسابداری مبلغ ۳.۲۶۸میلیون ریال ذخیره کاهش ارزش موجودی‌ها منظور شده است که تحت سرفصل اقلام غیرمترقبه اثرات انباشته تغییر در اصول و روش‌های حسابداری منعکس شده است در حالی‌که هزینه‌های مذکور جزو هزینه‌های عملیاتی است. از سوی دیگر برای سال مالی ۸۷ و ۸۸، هزینه‌های جذب نشده در تولید برآورد نشده است.

شرکت پیشنهاد هیات‌مدیره به مجمع عمومی عادی سال ۸۷ جهت تقسیم بین سهامداران را حداقل به میزان ۱۰درصد اعلام کرده است.

شایان ذکر است که کابل‌باختر سود هر سهم سال مالی ۸۷ را در اولین پیش‌بینی مبلغ ۲۲۷ریال اعلام کرده بود که در ۱۵آبان‌ماه مبلغ ۴۴۹ریال و در ۱۶اردیبهشت‌ماه امسال به مبلغ ۵۵۹ریال تعدیل شده است.