فارس - معاون سازمان خصوصی‌سازی از احتمال کاهش سهم ۴۰‌‌درصدی سهام عدالت در بانک صادرات خبر داد و گفت: زمان جلسه معارفه بانک صادرات ۱۶ خرداد و عرضه ۵‌‌درصد سهام این بانک ۱۸ خرداد تعیین شده که در صورت کشش بازار ۵‌‌درصد دیگر نیز یک هفته بعد از عرضه اولیه واگذار خواهد شد.

مهدی عقدایی در رابطه با آخرین وضعیت عرضه سهام بانک صادرات در بورس اظهار داشت: شنبه آینده (۱۶ خرداد) جلسه معارفه این بانک در هتل استقلال برگزار می‌شود تا در مرحله بعد ۵‌‌درصد از سهام سومین بانک دولتی در روز دوشنبه آینده ۱۸ خرداد در بورس عرضه و کشف قیمت شود.

وی ادامه داد: بعد از عرضه ۵‌‌درصد اولیه، یک هفته بعد نیز ۵‌‌درصد دیگر از سهام بانک صادرات در صورت کشش بازار در بورس عرضه خواهد شد.

عقدایی در برابر این سوال که آیا واگذاری ۴۰‌‌درصد سهام بانک صادرات به سبد سهام عدالت نهایی شده یا خیر؟ پاسخ داد: پیشنهاد شده به جای ۴۰‌‌درصد ۳۰‌‌درصد از سهام این بانک به سبد عدالت اختصاص داده شود. این پیشنهاد در هیات واگذاری مطرح خواهد شد تا در صورت تصویب، ۳۰‌‌درصد سهام بانک صادرات به سبد عدالت داده شود.

به گفته عقدایی روش عرضه سهام این بانک نیز همان روش همیشگی حراج و کشف قیمت خواهد بود و از تعهد پذیره‌نویسی استفاده نخواهد شد.