گروه بورس- در معاملات بازارهای فرابورس طی هفته نخستین زمستان ۹۸۸ میلیون اوراق بهادار به ارزش ۳۲۱۷ میلیارد ریال داد‌و‌ستد شد که از نظر حجم نسبت به هفته پایانی پاییز افزایش ۵۸ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرابورس ایران، ارزش معاملات بازارهای فرابورس در هفته نخستین ماه دی با جابه‌جا‌یی ۹۸۸ میلیون و ۸۹۸ هزارو ۶۲۳ اوراق بهادار به ۳ هزار و ۲۱۷ میلیارد و ۶۲۷ میلیون و ۶۴۳ هزار ریال رسید که نسبت به هفته گذشته از نظر حجم و ارزش به ترتیب رشد ۵۸ و ۵/۰ درصدی را نشان می‌دهد.

در معاملات بازار اول فرابورس، ۴۱ میلیون و ۷۰۰ هزار برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۲۰۸ میلیارد و ۳۲۷ میلیون و ۸۸۰ هزار ریال طی هفته نخست دی ماه مبادله شد.

براساس این گزارش طی هفته منتهی به ۶ دی‌ماه در بازار دوم بیش از ۲۹۲ میلیون و ۶۲۶ هزار برگه سهم و حق تقدم به ارزش یک هزار و۳۸۰ میلیارد و ۱۶۱ میلیون و ۱۶۶ هزار ریال جا به جا شد. در بازار سوم نیز چهار میلیون و ۹۵۰ هزار و ۵۲۶ اوراق بهادار به ارزش ۲۶۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال داد و ستد شد. افزون بر این، در بازار ابزارهای نوین، یک میلیون و ۱۱۵ هزار و ۳۷۱ اوراق بهادار به ارزش یک هزار و ۵۰ میلیارد و ۳۴۶ میلیون و ۱۲۲ هزار ریال در هفته نخستین زمستان ۹۱ مبادله شد. همچنین طی هفته گذشته در بازار پایه، ۶۴۸ میلیون و۵۰۶ هزار و ۴۲ برگه سهم و حق‌تقدم به ارزش ۳۱۵ میلیارد و ۸۹۳ میلیون و ۳۹۵ هزار ریال دست به دست شد. از سوی دیگر در آخرین روز کاری هفته گذشته شرکت تولید برق عسلویه مپنا در فهرست نرخ‌های بازار دوم فرابورس درج نام شد. بر این اساس، شرکت تولید برق عسلویه مپنا پس از احراز کلیه شرایط پذیرش به عنوان هفتادمین نماد معاملاتی و بیست‌ودومین شرکت در بازار دوم فرابورس و با نماد «بمپنا» درج نام شد.