گروه بورس- شرکت سنگ‌آهن گل‌گهر طی نیمه نخست سال‌جاری از فروش محصولات خود بیش از یک‌هزار و ۶۰۳میلیارد ریال درآمد کسب کرد.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، این شرکت فروش سال مالی جاری را مبلغ سه‌هزار و ۴۸۳میلیارد و ۲۷۹میلیون ریال پیش‌بینی کرده است. «کگل» در دوره گزارش شده مبلغ ۳۱۶ریال روی پیش‌بینی سود هرسهم خود گذاشت. این شرکت به دلیل اختصاص ۲۸۰هزار تن کنسانتره فروش داخلی به فروش صادراتی و افزایش نرخ صادرات از ۹۵ یورو به ۵/۹۸یورو (۱۲۹دلار به ۸۱/۱۴۳دلار) در هر تن و همچنین استفاده از معافیت مالیاتی ۱۴درصدی به دلیل کاهش فروش داخلی تعدیل مزبور را انجام داده است.

پیش‌بینی درآمد هرسهم «کگل» پس از اعمال تعدیل سرمایه ۸۸۰میلیارد ریالی مبلغ دوهزار و ۳۸۴ریال اعلام شده است.

این پیش‌بینی قبلا مبلغ یک‌هزار و ۷۸۷ریال در نظر گرفته شده بود.

پیش‌بینی عملکرد «کگل» برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۷۲درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۳درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۴۸درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۷۹درصد افزایش نشان می‌دهد که شرکت دلایل تغییر را اعلام نکرده است.

براساس اطلاعات دریافتی، هیات‌مدیره در نظر دارد سود تقسیمی سال مالی ۸۶ را معادل ۸۰درصد از سود سال‌جاری برای تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

براساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت به تاریخ ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۸۶ افزایش سرمایه از مبلغ ۴۴۰میلیارد ریال به مبلغ ۸۸۰میلیارد ریال (معادل ۱۰۰درصد) از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران تصویب و در تاریخ ۱۶ تیرماه ۸۶ ثبت شد.