ایسنا - معاون سازمان خصوصی‌سازی از واگذاری مزایده چهار شرکت در تیرماه خبر داد و زمان واگذاری بلوک پتروشیمی‌‌شیراز و پالایشگاه اصفهان را منوط به بازگشایی نماد آنها دانست.

سید مهدی عقدایی ـ معاون سازمان خصوصی‌‌سازی ـ در خصوص زمان واگذاری بلوک پتروشیمی‌‌شیراز و پالایشگاه نفت اصفهان که قرار بود در خردادماه واگذار شوند، گفت: در حال حاضر نماد این دو شرکت بسته است و بر اساس قوانین بورس چهار روز بعد از بازگشایی نماد اجازه معامله برروی سهم داده می‌شود، بنابراین عرضه بلوک پتروشیمی‌‌شیراز و پالایشگاه اصفهان به زمان بازگشایی نماد بستگی دارد.

وی ادامه داد: نماد پالایشگاه اصفهان به دلیل تعدیل سود و نماد پتروشیمی‌‌شیراز نیز به دلیل اشکالی که بورس به مجمع شرکت در خصوص مالیات‌های آن گرفته، متوقف است.

معاون سازمان خصوصی‌‌سازی در ادامه از واگذاری چهار شرکت از طریق مزایده در تیرماه خبر داد و گفت: مزایده نمک طبی برلیان و کاغذسازی قائمشهر در تاریخ ۷ تیرماه، گوشت فارس در ۸ تیرماه و خط و ابنیه فنی راه‌آهن در ۱۷ تیر برگزار می‌شود.

وی در خصوص زمان عرضه ۵/۱‌‌درصد از سهام گل گهر و چادرملو توضیح داد: به دلیل برگزاری مجمع این دو شرکت، قیمت تعیین شده اعتباری نداشته و باید قیمت جدید آن در هیات واگذاری تعیین شود.

عقدایی در مورد زمان واگذاری شرکت‌هایی که در فهرست واگذاری سه ماهه اول بودند و واگذار نشده‌اند، گفت: این شرکت‌ها که اغلب کوچک هستند ماه گذشته آگهی شدند و هر زمان که دارای مشتری بود به فروش می‌رسند.

معاون سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به این سوال که چه شرکت‌هایی در تیرماه از طریق بورس واگذار می‌شوند، گفت: شرکت حفاری شمال اقدامات انجام شده و احتمالا در تیرماه واگذار می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه شرکت حفاری شمال در اولویت واگذاری قرارداد، عنوان کرد: اقدامات و آماده‌سازی و واگذاری شرکت‌های بیمه نیز در حال انجام است و حداکثر تا پایان شهریور هر سه بیمه آماده واگذاری از طریق بورس می‌شوند.