فرید هلالات - قیمت سهام شرکت فولاد خوزستان، از اواخر دی‌ماه ۱۳۸۷ تاکنون در قالب بازاری رنج (Range) نوسانات جانبی قیمت را تجربه کرده است. باند تراکمی‌‌ایجاد شده در محدوده مقاومت ۴۳۷ تومان و حمایت ۳۶۰ تومان ایجاد شده و این در حالی است که احتمال خروج قیمت از محدوده مذکور وجود دارد.

خط روند صعودی در نمودار اندیکاتور RSI رو به پایین شکسته شده و حرکت برگشتی به خط مذکور تاییدی بر اعتبار شکست تلقی می‌‌شود. بر این اساس نمی‌‌توان بازار سهام شرکت را اشباع شده از فروشندگان فرض کرد. بنابراین احتمال شکسته شدن ۳۶۰ تومان رو به پایین، بالاتر از صعود قیمت است. چراکه در محدوده ۳۶۰ تومان قیمت رشد کرده است اما در محدوده متراکمی‌‌از مقاومت ها (در محدوده ۳۹۷ تومان) با اشباع خرید مواجه شده است. بر این اساس ناکامی‌‌قله جدید برای فتح قله قبلی (Failed To Reach) احتمالا به شکسته شدن حفره میانی در محدوده ۳۶۰ تومان خواهد انجامید. در راه افت قیمت حمایت‌‌های پیش رو عبارتند از:

۳۷۶ تومان در محدوده ۸/۶۱‌‌درصد فیبوناچی، ۳۶۰ تومان در محدوده حفره تاریخی قیمت، ۳۴۳ - ۳۳۳ تومان در محدوده ۲/۱۳۸ و ۸/۱۶۱‌‌درصد فیبوناچی، ۳۱۷ تومان در محدوده تصحیح ۲۰۰ درصد، احتمالا با شکسته شدن ۳۷۶ تومان، ۳۶۰ تومان نیز شکسته خواهد شد که در این صورت سیگنال Bearish Break Out با هدف کلاسیک ۳۱۷ تومان دریافت می‌‌شود. این در حالی است که تراکم حمایت‌ها در ۳۳۳ تومان می‌‌تواند هدف قیمت را به ۳۳۳ تومان انتقال دهد.

Farid.Helalat@gmail.com