گروه بورس- دومین جلسه هیات پذیرش شرکت فرابورس چهارشنبه گذشته تشکیل جلسه داد. در این جلسه که برای بررسی پذیرش شرکت پتروشیمی زنجان در بازار دوم فرابورس تشکیل شده بود، حسینی معاون سازمان بورس، رسول سعدى و محمد جواد شیخ از هیات مدیره شرکت فرابورس، مهدى عقدایى معاون سازمان خصوصى‌سازى و بهروز زارع مدیریت بازار اولیه سازمان بورس حضور داشتند.

در این جلسه شرکت‌ پتروشیمی زنجان با سرمایه‌اى معادل ۵۰۶‌میلیارد‌ریال مورد پذیرش قرار گرفت.

پتروشیمی زنجان با ۹۸هزار سهامدار با پیشرفت کلی حدود ۱۰‌درصد تا سال ۱۳۹۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

در همین حال مهندس حسن بهاری بندری مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت صنایع پتروشیمی زنجان در این رابطه اعلام کرد: با توجه به دو سال فعالیت سودآور شرکت و سایر اقدامات اولیه که توسط هیات مدیره صورت گرفته است، زمینه‌های پذیرش شرکت فراهم شده است.

وی افزود: جهت تسریع روند ایجاد و امکان نقل و انتقالات سهام به صورت رسمی، اقداماتی جهت ورود شرکت و سهام آن به فرابورس نیز صورت گرفته و امید است با تکمیل مراحل مزبور و شروع کار فرابورس، سهامداران شرکت بتوانند از این امکانات استفاده مطلوب را کنند.

یادآور می‌شود مشاور پذیرش پتروشیمی زنجان شرکت کارگزاری آگاه است. به گفته کارگری مدیر فرابورس این کارگزاری، پرونده شرکت‌های مجتمع نیروگاهی فراگامان و سرمایه‌گذاری توسعه چشم‌انداز شمال به زودی در هیات پذیرش مطرح و بررسی می‌شود.

همچنین پرونده شرکت کاغذ پلاست شرق به فرابورس ارسال شده و پرونده ۱۰ شرکت دیگر در حال تکمیل مدارک است.

کارگری افزود: سپرده‌گذاری سهام شرکت بیمه دی به عنوان اولین شرکت پذیرفته شده در شرکت فرابورس در حال انجام است و به زودی برای عرضه اولیه آماده خواهد شد.

هیات پذیرش شرکت فرابورس در ادامه جلسه هفته قبل، بررسى پذیرش یک فقره گواهى سپرده را آغاز کرد و در نهایت اوراق سپرده بانک اقتصاد نوین نیز برای معامله در فرابورس پذیرش شد.