گروه بورس- در حالی که روز گذشته بلوک ۴/۶درصدی سیمان خزر با قیمت ۲۶۰۱ریال به فروش رسید، سرمایه‌گذاری غدیر، دیگر سهامدار عمده این شرکت آگهی فروش بلوک ۸/۳درصدی سیمان خزر را این بار با قیمت پایه ۶۴۲۵ریال (۵/۲برابر قیمت بلوک معامله شده) منتشر کرده است.

بر اساس اطلاعیه عرضه عمده‌ای که سایت رسمی شرکت بورس منتشر کرد، سرمایه‌گذاری غدیر در نظر دارد بلوک ۸/۳درصدی سیمان خزر را با قیمت پایه هر سهم ۶۴۲۵ریال به صورت یکجا و نقد در روز ۱۳ مهر به فروش برساند.

روز گذشته سرمایه‌گذاری سیمان سپاهان اقدام به عرضه ۴/۶درصد از سهام سیمان خزر با قیمت پایه ۲۰۱۰ریال کرد که بعد از انجام رقابت بین سه خریدار، سرانجام بلوک با قیمت ۲۶۰۱ریال معامله شد. اینکه چرا غدیر برای فروش بلوک دیگری از سیمان خزر چنین قیمت پایه‌ای تعیین کرده، چیزی است که معاون سرمایه‌گذاری غدیر در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ما به آن پاسخ داد. «مرتضی سامی» در پاسخ به این سوال گفت: با سیگنال‌هایی که از بازار دریافت کرده‌ایم، اقدام به این قیمت‌گذاری برای بلوک کردیم. وی در جواب دیگر سوال خبرنگار ما که پرسید «آیا توافق خاصی با خریداری برای معامله این بلوک داشته‌اید یا خیر؟»، گفت: نه، ما بلوک را عرضه می‌کنیم. ممکن است فروش برود و ممکن است فروش نرود.