گروه بورس- شرکت خدمات مدیریت صبا تامین سهام خود در سه شرکت بورسی کاشی نیلو، کاغذسازی کاوه و سولیران را عرضه می‌‌کند. به گزارش خبرنگار ما، خدمات مدیریت صبا تامین به صورت وکالتی سهام شستا، صنایع شیمیایی تامین، صنایع عمومی تامین و صدر تامین در شرکت کاشی نیلو را که در مجموع ۹۰میلیون سهم معادل ۸۷درصد از سهام این شرکت را شامل می‌‌شود، از طریق بورس تهران عرضه خواهد کرد. قیمت پایه هر سهم این شرکت ۵۸۰۰ریال تعیین شده است که خریدار باید ۳۵درصد از ارزش ۵۲میلیارد و ۶۸۰میلیون تومانی را به صورت نقد و مابقی را در ۷ قسط با سود سالانه ۱۶درصد پرداخت کند.

از طرفی دیگر، ۴/۲۱میلیون سهم کاغذ‌سازی کاوه متعلق به شرکت پتروشیمیایی تامین از سوی شرکت خدمات مدیریت صبا تامین به صورت بلوکی از طریق بورس و به قیمت پایه ۱۲هزار و ۲۴۷ریال عرضه خواهد شد. این عرضه بلوکی شامل ۹/۸۵درصد از سهام «چکاوه» است و طی آن مدیریت این شرکت کاغذسازی به ارزش ۲۶میلیارد و ۳۱۰میلیون تومان واگذار می‌‌شود. شرایط این واگذاری‌هم ۴۰درصد نقد و ۶۰درصد اقساط است.

این گزارش می‌‌افزاید: سهام مجموعه صبا تامین و شرکت‌های تابعه در شرکت سولیران هم به صورت عمده روی میز فروش قرار می‌‌گیرد. بر این اساس، ۷/۱۶میلیون سهم معادل ۶۲/۶۹درصد از سهام شرکت سولیران از طریق بورس و به قیمت پایه ۱۱۴۵۱ ریال عرضه خواهد شد که ارزش این واگذاری معادل ۱۹میلیارد و ۱۳۱میلیون تومان است. هر سه عرضه مزبور در روز ۲۱ آذر ماه در بورس تهران انجام خواهد شد.