گروه بورس- هدیه لطفی: بازار فرابورس آخرین روز کاری سال ۸۸ را در شرایط مطلوبی سپری کرد و سهام هر ۴

شرکت معامله شده در بازار اول آن با رشد قیمت به کار خود پایان دادند. در ابتدای ساعات معاملاتی روز گذشته صف خریدی برای سهام لیزینگ ایرانیان تشکیل شد و هر سهم آن در محدوده قیمتی ۱۷۰تومان معامله شد. اما در ساعت ۳۰/۱۰ رقابت بر سر بلوک ۲۰‌درصدی این شرکت در قیمت ۲۰۰ تومان آغاز شد که این رقابت باعث رشد قیمت هر سهم «وایران» شد.

اما در پایان معاملات نماد این شرکت نسبت به اوج خود، افت قیمت را تجربه کرد و در نهایت به نرخ یک‌هزار و ۷۱۳ریال رسید. همچنین ارزش معاملات «وایران» در بازار فرابورس دیروز به رقم ۳۵‌میلیارد ریال رسید که این رقم ناشی از معامله بیش از

۲۰میلیون و ۴۰۰هزار سهم این شرکت در میان سهامداران فرابورسی بود.

روز گذشته ۲۰۰میلیون سهم لیزینگ ایرانیان نیز توسط شرکت صنعت گسترش خدمات در بازار اول فرابورس عرضه شد که پس از رقابت ۳ خریدار، در نهایت با قیمت هر سهم دوهزار و ۷۲۲ریال به فروش رسد. خریدار احتمالی این بلوک شرکت صندوق بازنشستگی کشوری بوده است.

همچنین ارزش معامله یاد شده برابر ۵/۵۴میلیارد تومان برآورد شده است.

شایان ذکر است لیزینگ ایرانیان در مدت ۲ روز حضور خود در فرابورس بیش از ۷‌درصد بازدهی داشته است.

همچنین روز گذشته نماد معاملاتی بیمه دی پس از برگزاری مجمع فوق‌العاده و افزایش سرمایه ۱۰۰‌درصدی با قیمت تعادلی بازگشایی شد و قیمت سهام آن ۷/۷درصد رشد را تجربه کرد و به نرخ یک‌هزار و ۴۵۷ریال رسید.

همچنین در مجموع دومیلیون و ۲۰۷هزار سهم «ودی» به ارزش سه‌میلیارد و ۲۱۴میلیون ریال دادوستد شد.

نماد معاملاتی کویرتایر نیز بازار دیروز را در حالت تعادلی سپری کرد و در پایان معاملات تا محدوده ۵‌درصد مثبت نیز معامله شد و در نهایت رشد قیمتی معادل ۶۷/۲درصد را ثبت کرد و به نرخ یک‌هزار و ۲۳۱ریال رسید.

همچنین در مجموع ۱۰۳هزار و ۴۴۹سهم «پکویر» در بازار معامله شد و ارزش آن معادل رقم ۱۲۷میلیون ریال اعلام شد.

یادآور می‌شود در پایان معاملات دیروز ۵‌هزار سهم خریدار برای کویرتایر در بازار وجود داشت، اما فروشنده‌ای برای این سهام یافت نشد.

بازار OTC روز گذشته معاملات مرجان‌کار را نیز در خود ثبت کرد و هر سهم این شرکت با ۵‌درصد رشد قیمت به نرخ ۳۷۰تومان رسید.

در مجموع بازار فرابورس دیروز بیش از ۲۲میلیون و ۷۳۰هزار سهم جابه‌جا شد و ارزش کل معاملات به رقم ۳۸میلیارد و ۳۲۵میلیون ریال رسید.