گروه بورس- برنامه زمان‌بندی تعمیرات اساسی شرکت پالایش نفت اصفهان اعلام شد. بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، با توجه به برنامه زمان‌بندی تعمیرات واحدهای پالایشی این شرکت لازم است واحدهای آیزوماکس و هیدروژن شماره یک با بیش از ۳سال و نیم کارکرد از اورهال گذشته، تعمیرات اساسی شوند. بنابراین تعمیرات این واحدها از ۱۴ فروردین آغاز و طبق برنامه زمان‌بندی تعیین شده تا ۲۸ روز ادامه خواهد داشت.

مطابق با برنامه پیش‌بینی شده طی عملیات تعمیرات واحدهای مذکور، کلیه ادوات و تجهیزات پالایشی تحت بازرسی فنی دقیق و تعمیرات لازم قرار گرفته و مواد شیمیایی و کاتالیست‌های آن نیز با مراقبت‌های ویژه تخلیه و مجددا بارگیری شوند. شایان ذکر است که در این زمینه به کارگیری ادوات و تجهیزات نو نیز دور از انتظار نیست.

این در حالی است که در طول تعمیرات، خوراک و ظرفیت نفت خام شرکت پالایش نفت اصفهان کاهشی نداشته و همچنان تا سقف ۳۷۰هزار بشکه در روز در سرویس خواهد بود و خوراک تولیدی واحدهای مذکور جهت استفاده در طول سرویس بعدی، در مخازن مربوطه ذخیره خواهد شد. لازم به یادآوری است این واحدها دارای ظرفیت طراحی ۱۵هزار بشکه روز بوده که هم‌اکنون نیز تا مرز ۲۲هزار بشکه در روز افزایش داشته است. در این میان دیگر واحدها به روند عادی خود ادامه خواهند داد.