گروه بورس- شرکت ایران ارقام در عملکرد ۶ ماهه امسال اعلام کرده است که با وجود کاهش پیش‌بینی درآمد فروش و بهای تمام شده کالای فروش رفته، سود هر سهم تغییر چندانی نداشته است. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، ایران ارقام درآمد هر سهم سال مالی منتهی به شهریور امسال را با ۱۲۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۷۱۷ریال پیش‌بینی کرده که تا پایان اسفند ۸۸ توانست با تحقق ۳۷۵ریال به ازای هر سهم معادل ۵۲‌درصد از پیش‌بینی سود خود را پوشش دهد. این در حالی است که درآمد حاصل از فروش «مرقام» برای سال مالی ۸۹ مبلغ ۲۰۹میلیارد و ۹۷۹میلیون ریال برآورد شده که شرکت توانست تا پایان دوره ۶ ماهه معادل ۴۳‌درصد از پیش‌بینی خود را محقق سازد.

پیش‌بینی عملکرد ایران ارقام برای سال مالی منتهی به شهریور امسال در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب درآمد حاصل از فروش و ارائه خدمات ۷‌درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته و خدمات ارائه شده ۶ درصد افزایش، سود عملیاتی ۶‌درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۲‌درصد افزایش نشان می‌دهد.

«مرقام» طرح کارخانه مونتاژ خودپرداز و ریزکامپیوتر را با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری ۲۵میلیارد ریال در دست اجرا دارد که تاکنون ۱۸میلیارد و ۸۶۰میلیون ریال در این باره هزینه شده و ۷۵‌درصد پیشرفت کار داشته و تاریخ بهره‌برداری از آن سال ۸۹ در نظر گرفته شده است.

هیات مدیره شرکت در نظر دارد ۶۰‌درصد سود خالص را جهت تقسیم بین سهامداران، به مجمع عمومی عادی سال مالی ۸۹ پیشنهاد کند.

همچنین مبلغ یک‌میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال از درآمد پیش‌بینی شده حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها و مبلغ ۸۷۴میلیون ریال درآمد تحقق یافته حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها (دوره ۶ ماهه منتهی به پایان اسفند ماه ۸۸) ناشی از درآمد سپرده‌های بانکی است که به اشتباه در بخش درآمد حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها طبقه‌بندی شده است.