گروه بورس- شرکت ایران تایر پیش‌بینی سود هر سهم امسال را با سرمایه جدید اعلام کرد.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس، ایران تایر درآمد هر سهم امسال را با ۱۴۳میلیارد و ۲۳۴میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ یک‌ریال پیش‌بینی کرده است. این در حالی است که ایران تایر طی دوره سه ماهه منتهی به خرداد ماه مبلغ ۳۰۰ریال زیان برای هر سهم کنار گذاشته است. طی این دوره ایران تایر مبلغ ۲۱۲میلیارد و ۶۳۶میلیون ریال درآمد حاصل از فروش داشت که معادل ۱۸‌درصد بودجه امسال را محقق کرد.
پیش‌بینی عملکرد سال مالی 89 ایران‌تایر در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 23‌درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 37‌درصد افزایش، سود عملیاتی 71‌درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات 99‌درصد کاهش داشته است.
شرکت اعلام کرده است که طرح تولید ۴‌هزار تن تایرهای رادیال سیمی را با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۳۶میلیارد و ۲۳میلیون ریال و ۷۸۴۵میلیون یورو در دستور کار دارد که تاکنون مبلغ ۱۱۵میلیارد و ۳۳۱میلیون ریال و ۷۰۷۰میلیون یورو هزینه بابت طرح مذکور انجام شده است.
بر اساس مصوبات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ 28 تیر ماه افزایش سرمایه از مبلغ 106میلیارد و 935میلیون ریال به مبلغ 143میلیارد و 234ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران به تصویب رسید.
از سوی دیگر مبلغ ۲۰میلیارد و ۵۷۸میلیون ریال (مبلغ ۱۴۴ریال به ازای هر سهم و ۱۲۰برابر سود خالص) از سود سال ۸۹ درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری می‌باشد که عموما سود ناشی از سرمایه‌گذاری در شرکت لاستیک خوزستان است.