فارس - مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ از انتشار پنجمین گزارش عملکرد اصل ۴۴ تا پایان بهمن‌ماه امسال خبر داد. «داوود خانی» اظهار داشت: در حال تهیه و انتشار پنجمین گزارش عملکرد ۶ ماهه اصل ۴۴ تا پایان بهمن هستیم.

وی درباره زمان تشکیل جلسه شورای عالی اصل ۴۴ نیز خاطر نشان کرد: در حالی کمیسیون تخصصی این شورا طی روزهای آینده جلسه‌ای را برگزار خواهد کرد که تاکنون جلسه پنجم شورای‌عالی اصل ۴۴ برگزار نشده و در این رابطه مکاتباتی با مسوولان امر انجام شده تا در اولین فرصت این جلسه تشکیل شود.

این مقام مسوول در خصوص آخرین وضعیت شرکت مشمول اصل ۴۴ پست بانک هم گفت: این موضوع در حالی مورد اختلاف دو وزارتخانه اقتصاد و ارتباطات قرار دارد که طبق مصوبه هیات دولت و به استناد دستور رییس‌جمهور، به جز درصد سهام واگذار شده در عرضه اولیه و ۲۵ درصد مربوط به سهام عدالت، عرضه باقی سهام این شرکت تا سال ۹۳ متوقف اعلام شده است. از سوی دیگر براساس این مصوبه رییس مجمع پست بانک، وزیر ارتباطات تعیین شده است. «خانی» در برابر این سوال که آیا وزیر اقتصاد با توجه به بند ح ماده ۸ قانون بودجه، اقدامی صورت داده و آیا مصوبه هیات دولت می‌تواند فراتر از قانون باشد، پاسخ داد: در این رابطه وزیر اقتصاد پیگیری‌هایی را انجام داده و حتی نامه‌ای هم به رییس‌جمهور ارائه کرده که فرایند این پیگیری ادامه دارد. این در حالی است که قانونی که توسط مجلس تصویب شده بالاتر از مصوبه است. وی افزود: در خصوص شرکتی مانند پست بانک باید گفت این شرکت بورسی بوده و سهام آن توسط سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی خریداری شده است. از طرف دیگر حتی اگر اختیار مجمع آن به عهده وزیر ارتباطات باشد، باید مفاد اساسنامه رعایت شود؛ در حالی که وزارت ارتباطات قائل به اساسنامه شرکت نیست.