گروه بورس - دیروز بورس آتی شاهد معاملات پرحجمی بود که تنها به قراردادهای «فملی» و «اخابر» اختصاص داشت.

به گزارش خبرنگار ما، معامله‌گران آتی دیروز در نماد «فملی» شاهد بازگشایی ۸ موقعیت باز در قرارداد «فملی» شهریور بودند که رشد ۴۲۶ ریالی قیمت تسویه این نماد را به همراه داشت. به این ترتیب در حالی «فملی» شهریورماه تنها نماد مثبت بازار دیروز آتی بود که نوسان مثبت ۹۵/۲ درصدی، قیمت تسویه آن را به ۱۴ هزار و ۹۴۴ ریال رساند. این در حالی است که ۲۴ تقاضای خرید در قیمت ۱۴ هزار و ۲۰۰ ریال و ۳۰ تقاضای فروش در قیمت ۱۴ هزار و ۸۰۰ ریال وارد سامانه معاملات شده بود.
«فملی» نیز دیگر نماد معامله شده دیروز بود که معامله 63 قرارداد موجب افزایش موقعیت‌های باز این نماد تا 76 شد. این معاملات کاهش 227 ریالی قیمت تسویه «فملی» تیرماه را به همراه داشت تا قیمت تسویه این قرارداد به 13 هزار و 998 ریال کاهش یابد. این نماد 13 تقاضای فروش در قیمت 14 هزار و 110 ریال داشت. از سوی دیگر «فملی» اردیبهشت‌ماه در 5 قرارداد معامله‌شده شاهد کاهش 359 ریالی قیمت بود تا قیمت تسویه این نماد در قیمت 13 هزار و 110 ریال بسته شود. با وجود معاملات پرطرفدار و پرحجم در قراردادهای «فملی» اما قرارداد «فملی» اسفندماه با توجه به نزدیک شدن زمان سررسید قرارداد، شاهد صف فروش بود که در آن 44 تقاضای فروش در قیمت 12 هزار و 634 ریال ثبت شده بود. به نظر می‌رسد با توجه به نزدیک شدن زمان سررسید قراردادهای اسفند، تعدادی از فعالان بازار در حال بستن موقعیت‌های باز خود در این نمادها هستند.در همین حال «اخابر» اسفند دیروز شاهد معامله 32 قرارداد بود که افت قیمتی 90 ریالی در این نماد را به همراه داشت. قیمت تسویه این نماد در حالی به 3051 ریال رسید که تقاضای خرید در قیمت 3070 ریال و تقاضای فروش را در قیمت 3200 ریال داشت.
در همین حال «اخابر» اردیبهشت‌ماه با ۲۸۰ موقعیت باز دارای ۱۸ تقاضای خرید و ۱۵ تقاضای فروش بود که قیمت تسویه این نماد را به ۳۴۴۹ ریال رساند.
بنابراین گزارش دیروز 108 قرارداد به ارزش 4 میلیارد و 33 میلیون و 910 هزار ریال در بورس آتی دادوستد شد. این در حالی است که «فولاد»، «وغدیر»، «کچاد» و «وکار» اردیبهشت‌ماه از نمادهای پربیننده‌ای بودند که همچنان بدون معامله هستند.