گروه بورس - معاملات امروز آتی در حالی آغاز خواهد شد که «فملی»، «فولاد»، «وغدیر» و «ومعادن» اسفندماه، آخرین روز معاملاتی خود را سپری خواهند کرد. به گزارش خبرنگار ما، «فملی» اسفند بعد از مدت‌ها، روز گذشته شاهد افزایش قیمت بود تا امروز با ۲۳۳ موقعیت باز، آخرین روز معاملاتی خود را طی کند. همچنین «فولاد»، «وغدیر» و «ومعادن» اسفند نیز به ترتیب با ۱۵، ۸۱ و ۲ موقعیت باز، آخرین روز معاملاتی خود را سپری خواهند کرد. در همین حال معامله‌گران آتی دیروز آخرین روز معاملاتی نمادهای «شخارک»، «اخابر»، «وبلمت» و «دسبحا» را در حالی سپری کردند که معامله‌گران در «اخابر» اسفند شاهد معامله ۱۰۵ قرارداد به ارزش ۲ میلیارد و ۸۶۴ میلیون و ۵۲۶ هزار ریال بودند و با ۲۱۲ موقعیت باز وارد دوره تحویل شد.

نگاه مثبت به «اخابر» اسفند و قیمت مناسب این قرارداد نسبت به بازار نقدی موجب شده بود که حتی دیروز نیز عده‌ای از معامله‌گران اقدام به خرید قرارداد آتی این نماد کنند تا قیمت تسویه این نماد به مبلغ ۳۲۱۲ ریال افزایش یابد که همچنان اختلاف مناسبی با بازار نقدی این سهم داشت.

معاملات دیروز آتی فضای مثبتی را تجربه کرد که رشد دسته‌جمعی قیمت نمادهای معامله‌شده را در پی داشت، تا جایی که «شخارک» اسفندماه تنها نماد منفی دیروز بود که کاهش ۲۵۲ ریالی قیمت را تجربه کرد. در همین حال «فولاد» اردیبهشت‌ماه با ۷ قرارداد معامله‌شده، شاهد ۹۹ ریال افزایش در قیمت تسویه بود. بر این اساس در حالی قیمت تسویه «فولاد» اردیبهشت‌ماه به ۲۵۸۹ ریال رسید که ۲۵ تقاضای خرید در ۲۵۱۱ ریال و ۴ تقاضای فروش در قیمت ۲۵۸۰ ریال در سیستم معاملات باقی ماند. همچنین قراردادهای «فملی» دیروز بعد از چند روز شاهد حرکت مثبت بودند؛ «فملی» آتی در پی رشد دیروز قیمت این سهم در بازار نقدی، افزایش قیمت را تجربه کرد به این ترتیب «فملی» تیرماه ۴۵۴ ریال، «فملی» اردیبهشت ۳۸۵ ریال، «فملی» اسفند ۲۵۰ ریال و «فملی» شهریور ۱۵۰ ریال افزایش قیمت داشتند تا قیمت‌های تسویه این قراردادها به ترتیب در مبالغ ۱۳ هزار و ۸۰۰ ریال، ۱۲ هزار و ۶۹۷ ریال، ۱۱ هزار و ۶۵۰ ریال و ۱۴ هزار و ۵۰۰ ریال بسته شوند.

از سوی دیگر «شخارک» اسفند نیز با معامله یک قرارداد و کاهش ۲۵۲ ریالی در قیمت تسویه ۱۶ هزار ریال به کار خود پایان داد تا موقعیت باز دیگری در این نماد نباشد.

بر این اساس دیروز ۱۶۶ قرارداد در بازار آتی به ارزش ۵ میلیارد و ۷۳ میلیون و ۷۶۱ هزار ریال دادوستد شد.

همچنین فردا نیز «وکار»، «وپارس»، «کچاد» و «خساپا» آخرین روز معاملاتی خود را خواهند داشت.