گروه بورس - هدیه لطفی: معاملات سهام در بازار دوم فرابورس با بازگشایی نماد شرکت پتروشیمی امیرکبیر از روز شنبه 20 فروردین آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ما، پس از اینکه هیات پذیرش فرابورس با پذیرش و درج شرکت پتروشیمی امیر کبیر در بازار دوم فرابورس به دلیل کفایت سهام شناور آزاد موافقت کرد، نماد معاملاتی این شرکت از روز شنبه ۲۰ فروردین در بازار عادی و بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت، گشایش می‌یابد.
بنا بر این گزارش، قیمت پایانی سهام، میانگین موزون معاملات روزانه سهام در روز گشایش خواهد بود.

رقابت در «ایرسوتر»
همچنین روز گذشته بلوک ۵۰ درصدی سهام شرکت ایرسوتر در بازار سوم فرابورس عرضه شد که به دلیل رقابت در بلوک مزبور، ادامه معامله به امروز موکول شد.
یادآور می‌شود در این عرضه، هر سهم «ایرسوتر» به قیمت پایه 139 میلیون و 682 هزار و 540 ریالی روی میز فروش قرار گرفت که پس از رقابت و افزایش نرخ هر سهم به 139 میلیون و 683 هزار ریال، ادامه رقابت به امروز موکول شد.

بازار و موج صف‌ها
از سوی دیگر بازار فرابورس روز گذشته را نیز با موج صف‌های خرید سپری کرد و تنها صف خرید فولاد آلیاژی یزد در این بازار عرضه شد.
در این روز با عرضه صف خرید «فولای» تعداد 12 میلیون و 618 هزار سهم این شرکت در بازار معامله شد و به دنبال آن رقم قابل‌توجهی روانه بازار شد.
همچنین در پایان معاملات، سهام این شرکت تا مرز تشکیل صف فروش نیز پیش رفت و در نتیجه هر سهم آن با دو درصد کاهش به قیمت ۴ هزار و ۴۷۴ ریال رسید.
ارزش معاملات «فولای» در روز گذشته معادل رقم 56 میلیارد و 459 میلیون ریال بود.
همچنین دیروز صف خریدی برای سهام شرکت‌های روان فن‌آور، مرجان‌کار و تجارت الکترونیک پارسیان نیز تشکیل شد که صف هر کدام به ترتیب معادل ۸۰۰ هزار سهم، ۲۳۰ هزار سهم و ۱۰۰ هزار سهم بود و به دنبال صف‌های مزبور، هر کدام از سه شرکت یادشده رشد قیمت ۵ درصدی سهام را در کارنامه خود ثبت کردند.
هر سهم همراه اول نیز در این بازار با 765 ریال افزایش به نرخ 52 هزار و 804 ریال رسید و در مجموع یک میلیون و 459 هزار سهم آن به ارزش 77 میلیارد و 45 میلیون ریال دادوستد شد و به این ترتیب نماد «همراه» مطابق روزهای اخیر به عنوان باارزش‌ترین سهم
شناخته شد.
یادآور می‌شود در مجموع روز گذشته بیش از 18 میلیون و 539 هزار سهم در میان 14 هزار و 619 نفر سهامدار جابه‌جا شد و ارزش کل معاملات به رقم 154 میلیارد و 201 میلیون ریال رسید.
از سوی دیگر ارزش معاملات بازار اوراق مشارکت فرابورس نیز در روز گذشته معادل ۱۷ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال بود که این رقم ناشی از معامله سه گواهی اجاره ماهان، سپرده کشاورزی و مشارکت نفت بود. در این راستا می‌توان به معامله ۱۳ هزار و ۳۶۰ برگه از اوراق مشارکت نفت به ارزش ۱۳ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال و معامله دو هزار و ۵۰۰ برگه از اوراق بانک کشاورزی به ارزش دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اشاره کرد.
در پایان روز کاری گذشته نماد معاملاتی گواهی بانک کشاورزی به منظور پرداخت سود علی‌الحساب ماهانه متوقف شد.