گروه بورس- اعظم شریفی: بازار فرابورس روز گذشته را با صف خرید قند شیروان و معاملات پرحجم گروه ساختمانی سپری کرد.
به گزارش خبرنگار ما، با مثبت شدن معاملات گروه قندی در بازار سرمایه، قند شیروان نیز تنها سهام دارای صف خرید در فرابورس بود که در پایان بازار دیروز نیز با صف خرید بدون عرضه‌ای همراه بود. در همین حال در گروه ساختمانی آس‌پ شاهد حجم معاملات ۲/۳ میلیون سهمی بود. باغمیشه نیز با جابه‌جایی ۲/۲ میلیون سهمی در کنار مسکن تهران و مسکن شمال شرق روز پرمعامله‌ای را شاهد بودند.

در مجموع طی روز یادشده شرکت‌های فرابورسی در حالی با نوسانات منفی همراه شدند که ارزش معاملات بازارهای فرابورس ایران، با جابه‌جایی 10 میلیون اوراق بهادار، به 114 میلیارد ریال رسید.
بیشترین حجم معاملات را در بازارهای اول و دوم فرابورس ایران آ. س. پ در بازار اول فرابورس با جابه‌جایی ۳ میلیون و ۲۲۰ هزار سهم با نرخ ۳ هزار و ۹۴۴ ریال داشت. کمترین حجم معاملات و بیشترین افزایش قیمت را قند شیروان و قوچان در بازار اول فرابورس با جابه‌جایی ۳۰۰ سهم و افزایش قیمت ۹/۴ درصد و قیمت پایانی ۳ هزار و ۸۲۷ ریال کسب کرد. بیشترین کاهش قیمت را مهندسی ساختمان تاسیسات راه آهن در بازار اول با کاهش قیمت ۷/۳ درصد و قیمت ۸ هزار و ۳۱۷ ریال در بازار اول فرابورس در سیستم معاملاتی ثبت کرد. سرمایه‌گذاری خوارزمی نیز دیگر نمادی بود که در بازار دیروز شاهد معامله حدود یک میلیون سهم به ارزش ۱۷۳۸ میلیون ریال بود.
از سوی دیگر در بازار ابزارهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات را اوراق اجاره مپنا با جابه‌جایی 16 هزار و 370 برگه داشت. قیمت اوراق تسهیلات مسکن نیز حدود یک درصد کاهش داشت و در مرز 59 تا 60 هزار تومان مبادله شدند.