سنا- افزایش قیمت و رشد حجم و ارزش معاملات ملک در ۶ ماهه اخیر باعث شده است سهام گروه ساختمان در بازار سرمایه از لحاظ بنیادی شرایط خوبی داشته باشند. مدیر سبدگردانی تامین سرمایه آرمان در خصوص وضعیت صنعت ساختمان و اقبال سرمایه‌گذاران به این گروه گفت: در بازه زمانی ۶ ماهه اخیر به خصوص در تهران قیمت املاک و مستغلات رشد قابل توجهی را تجربه کرده است.

علیرضا مستقل با اشاره به اینکه علاوه بر افزایش قیمت ملک، حجم و ارزش معاملات نیز افزایش قابل توجهی به خصوص در تهران داشته است، تاکید کرد: متغیرهای این صنعت در سایر نقاط نیز رشد داشته اند هرچند به اندازه رشد معاملات و قیمت در تهران نبوده است.

مستقل با اشاره به شرایط بنیادی مناسب شرکت‌های گروه ساختمان گفت: با رونق بازار مسکن، شرکت‌های این گروه نیز فرصتی برای نقد کردن دارایی‌های خود به دست آوردند که با نقد کردن املاک خود وارد سرمایه گذاری‌های جدید شدند که باعث تداوم رشد و سودآوری آنها در سال‌های آینده خواهد شد.

وی به اصلاح بازار در هفته‌های گذشته اشاره کرد و درباره دلایل اقبال بازار به سهام گروه ساختمان در روزهای اخیر گفت: رشد سهام این صنعت با تاخیر نسبت به سایر صنایع آغاز شده است و در روزهای آینده سهام این گروه به تعادل می‌رسند.