سنا - معاون واگذاری و امور حقوقی سازمان خصوصی‌سازی از واگذاری سهام ۳ شرکت دولتی به ارزش ۶/ ۴۲میلیارد ریال در مزایده سازمان خصوصی سازی خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، سید مهدی عقدایی معاون واگذاری و امور حقوقی سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به برگزاری مزایده سازمان خصوصی‌سازی گفت: براساس آگهی درج شده در جراید کثیرالانتشار مبنی بر واگذاری سهام شش شرکت دولتی از طریق مزایده، سهام ۳ شرکت با بیش از ۸میلیارد ریال بیشتر از قیمت پایه به غیر دولتی‌ها واگذار شد.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، واگذاری ۱۴/۸درصد از سهام شرکت به آرا معادل ۱۲۶هزار و ۱۸۹ سهم، ۱۰۰درصد از سهام شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران معادل ۳۶۱هزار و ۹۸۷ سهم و ۱۱ /۱درصد از سهام شرکت ریسندگی و بافندگی فرنخ بیش از ۵۱هزار سهم که به صورت مزایده آگهی شده بود، به ترتیب به ارزش ۴۰۰میلیون و ۱۹هزار و ۱۳۰ ریال، ۴۲میلیارد و ۲۲۶میلیون ریال و ۵میلیون و ۸۴۷هزار و ۶۰ ریال توسط خریداران بخش خصوصی خریداری شد. عقدایی اظهار داشت: سازمان خصوصی‌سازی واگذاری سهام این سه شرکت دولتی را به وکالت از خود و شرکت‌ مادر تخصصی سازمان راهداری و حمل و نقل

جاده ای انجام داد.

معاون واگذاری و امور حقوقی سازمان خصوصی‌سازی همچنین تعداد سهام واگذار شده در این مزایده را در مجموع ۵۳۹هزار و ۴۶۶ سهم به ارزش ۴۲میلیارد و ۶۳۱میلیون و ۸۶۶هزار و ۱۹۰ ریال عنوان کرد.

عرضه ایرالکو در نیمه خرداد

همچنین در نشست روز گذشته هماهنگی عرضه سهام شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) که با حضور مدیران شرکت بورس اوراق بهادار، مدیر اداره نظارت بر ناشران بورس، نماینده سازمان خصوصی‌سازی و ایمیدرو به عنوان سهامدار عمده، مدیر مالی شرکت و نماینده شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن به عنوان کارگزار عرضه کننده سهم تشکیل شد، پس از بررسی آخرین وضعیت اطلاعات و صورت‌های مالی شرکت، درباره مراحل عرضه سهام آن تصمیم‌گیری شد.

عقدایی همچنین با اشاره به این که هنوز تاریخ عرضه سهام به طور دقیق مشخص نیست، گفت: مقرر شد هفته بعد جلسه بازدید از کارخانه و معرفی به کارگزاران در آن انجام شود که در دو هفته آینده نیز واگذاری پنج درصد از سهام شرکت را خواهیم داشت.

وی با بیان این که برنامه بازدید نمایندگان شرکت‌های سرمایه گذاری و کارگزاران از شرکت ایرالکو و بازدید از نحوه فعالیت‌های این شرکت اواخر هفته آینده انجام می‌شود، ادامه داد: جلسه معرفی شرکت در هفته اول خرداد ماه برگزار و سهام این شرکت نیز از دو هفته آینده یعنی اواسط خردادماه در بورس عرضه می‌شود.

وی درباره تقسیم سود این شرکت گفت: این سود در جلسه کارگزاران مطرح خواهد شد. معاون واگذاری سازمان خصوصی‌سازی همچنین به انتشار آگهی ۱۳ شرکت از روز شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه خبر داد و افزود: شنبه آگهی ۱۳ شرکت برای واگذاری از طریق بورس و مزایده به ارزش حدود ۴۵میلیارد تومان منتشر می‌شود. در این نشست علی صحرایی مدیر بازار شرکت بورس اوراق بهادار گفت: ابتدا باید تعهد نامه شرکت مادر تخصصی در خصوص پرداخت هر گونه بدهی مالیاتی که در صورت‌های مالی برای آن ذخیره منعکس نشده تا تاریخ عرضه سهام ارائه و اطلاعات تکمیلی در خصوص پیش بینی سال مالی منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۱۳۸۶ به بورس تحویل شود.مدیر بازار شرکت بورس خاطرنشان کرد: افشای مناسب در خصوص تضمین بدهی‌های شرکت آلومینیوم المهدی، ارائه افشای کافی در خصوص پرداخت بدهی‌های ایرالکو به سازمان ایمیدرو، تعیین تکلیف آنها و مشخص کردن هزینه‌های احتمالی آن نیز از دیگر وظایف شرکت پیش از عرضه سهام است.صحرایی تصریح کرد: در عرضه اولیه سهام این شرکت، پنج درصد از سهام برای کشف قیمت عرضه خواهد شد و علاقه‌مندان برای اطلاع از وضعیت مالی و سودآوری شرکت می‌توانند به جزئیات صورت‌های مالی حسابرسی نشده سال مالی منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۱۳۸۵ در سایت ایران بورس www.irbourse.com مراجعه کنند.