واحد مرکزی خبر- مدیر‌عامل کارخانجات مخابراتی ایران اعلام کرد‌: گوشی ایرانی تلفن‌همراه تا چند روز آینده به بازار می‌آید.

وی افزود‌: با آغاز تولید رسمی این گوشی پس از ۶ ماه ۳۰۰‌هزار دستگاه و سالانه حدود یک‌میلیون گوشی تولید خواهد شد.

وی گفت‌: تولیدات گوشی تلفن‌همراه در کشور قرار بود نیمه دوم خرداد ماه به بازار بیاید که مهم‌ترین مشکل این تاخیر‌، قوانین دست و پا‌گیر حقوقی و تعرفه بالای SKD برای تولید‌کنندگان داخلی است. مطلع با بیان اینکه ظرفیت اسمی تولید گوشی ایرانی تلفن‌همراه ۲میلیون دستگاه در سال است‌، تصریح کرد‌: این گوشی تلفن به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند با گوشی های معروف رقابت کند و جهانی شود.

مدیر‌عامل کارخانجات مخابراتی ایران با بیان اینکه طرح تولید گوشی ایرانی تلفن‌همراه ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است، گفت: این گوشی تلفن با قیمت‌های حدود ۵۰ تا ۲۵۰‌هزار تومان عرضه خواهد شد.

مطلع با اشاره به اینکه قرار داد طراحی این گوشی مطابق با طرح‌های روز دنیا با شرکتی کره‌ای بسته شده است، افزود: تجهیزات مورد‌نیاز و برخی از قطعات SKD تولید گوشی ایرانی تلفن‌همراه‌، اردیبهشت‌ماه وارد کشور شد و خط تولید این طرح آماده شده است.

مدیر‌عامل کارخانجات مخابراتی ایران به توانمندی این کارخانجات برای تکمیل خطوط تولیدی اشاره و تصریح کرد: برای اجرای این طرح یک‌سال مطالعه شده است و تولیدات آن در قالب یک طرح کاملا ایرانی وارد بازار خواهد شد‌. کارخانجات مخابراتی ایران ۶۰ تا ۷۰‌درصد تجهیزات مخابرات کشور را تولید می‌کند و ۴۰ سال است که در این زمینه فعال است.