گروه بورس- فروش شرکت ملی سرب و روی در سال مالی 29 اسفند‌ماه 85 نسبت به عملکرد واقعی قبل 88درصد افزایش نشان می‌دهد.

براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار، پیش‌بینی عملکرد سال مالی مزبور «فسرب» در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل سود عملیاتی با ۴۸درصد افزایش، سود پس از کسر مالیات با ۶درصد افزایش و بهای تمام شده کالای فروش رفته با ۱۱۱درصد افزایش مواجه شده است.
درآمد هر سهم شرکت ملی سرب و روی ایران برای سال مالی مزبور با سرمایه 92میلیارد ریال مبلغ 585ریال به طور خالص پیش‌بینی شده است.
این در حالی است که این شرکت درآمد هر سهم را در تیر‌ماه سال‌جاری مبلغ ۸۷۰ریال اعلام کرد که به بازار منعکس شد و در ۲۸ تیر‌ماه نیز مبلغ ۵۸۲ریال اعلام کرده بود که به‌رغم عدم تغییر با اهمیت پیش‌بینی درآمد هر سهم جزئیات پیش‌بینی عملکرد سالانه تغییر نموده است که دلایل تغییرات را کاهش مقدار تولید شمش روی و شمش سرب ناشی از عدم تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید و افزایش نرخ خرید کنسانتره و افزایش فروش محصولات ناشی از افزایش متوسط نرخ LME اعلام کرده است.
بنابر این‌گزارش به‌رغم پیگیری‌های انجام شده، این شرکت سیاست تقسیم سود خود را اعلام نکرده است، ولیکن در اطلاعات ارسالی قبلی هیات‌مدیره شرکت ملی سرب و روی در نظر داشت کل سود پیش‌بینی شده سال 85 را پس از کسر اندوخته قانونی جهت تقسیم میان سهامداران به مجمع عمومی سالانه ارائه کند.