گروه بورس- علیرضا باغانی: پس از دو روز رقابت بر سر کسب نزدیک به ۷درصد از مالکیت بانک کارآفرین، کارگزاری فروشنده توانست این بلوک را برای یکی از مشتریان خریداری کند. روز گذشته، ۹۷/۶درصد از سهام شرکت بانک کارآفرین متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری ملت به قیمت ۵۵۵۳ریال در نماد «ژعمده» عرضه شد.

طی این رقابت، گفته می‌شود که یکی از سهامداران اصلی بانک موفق به خرید بلوک ۷درصدی «وکار» شده است.

در بازار شایع شده بود که بلوک مزبور از سوی کارگزاری بورس ایران برای ع... خریداری شده است. با این حال این یک شنیده است. وی به تنهایی ۲درصد از سهام بانک کارآفرین را در اختیار دارد و خانواده وی نیز در مجموع ۶درصد از سهام «وکار» را در اختیار دارند. معامله بانک کارآفرین که جزو معاملات شرایطی بوده، مقدماتش انجام شده و قطعیت انجام معامله حداکثر تا ۹روز کاری بعد مشخص خواهد شد.

در آخرین روز معاملاتی هفته همچنین دو بلوک از سهام شرکت ایران‌گچ، معادل یک‌میلیون و ۵۸هزار و ۹۹۹ سهم و چهارمیلیون و چهارصد و چهل و هفت هزار و ۱۹۹ سهم (معادل ۵۹/۱۰ و ۴۷/ ۴ درصد) از سهام شرکت مزبور متعلق به سرمایه‌گذاری ملی و هاشم حاجیان به قیمت پایه ۷۷۲۰ریال در نماد «ژفرعی ۱» و «ژفرعی ۲» عرضه و معامله شد. خریداران دو بلوک مزبور احتمالا شرکت کناف آلمان یا خانواده س. هستند، اما این شایعات تایید شده نیست.

نماد پاکسان و مهندسی فیروزا هم پس از اعلام پیش‌‌بینی درآمد هر سهم آماده انجام معامله شد. بازگشایی نماد بهران نیز موجب رشد قابل توجه شاخص شد.

نماد کاشی پارس هم دیروز جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده به منظور انتخاب اعضای هیات‌مدیره متوقف خواهد شد. در بازار دیروز گفته می‌شد که روز شنبه ۱۵میلیون سهم شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو عرضه خواهد شد.