گروه بورس- شرکت فولاد کاویان به دلیل افزایش نرخ محصول تولیدی، پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را تعدیل کرد.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت برناشران اوراق‌بهادار، شرکت فولاد کاویان پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را مبلغ ۱۷۵ریال اعلام کرده بود که پس از تعدیل ۲۱ریالی این رقم به مبلغ ۱۹۶ریال افزایش یافت.
این افزایش پیش‌بینی درآمد هر سهم «فوکا» ناشی از افزایش نرخ مواداولیه، نرخ فروش محصول تولیدی و خدمات کارمزدی است. «فوکا» در بهار امسال توانست 29درصد از پیش‌بینی سود سالانه را محقق کند.
شرکت اعلام کرده است که هیات‌مدیره شرکت در نظر دارد معادل ۹۰درصد از سود هر سهم سالانه را جهت تقسیم به مجمع عمومی سالانه سال مالی ۸۶ پیشنهاد کند.
پیش‌بینی عملکرد «فوکا» برای سال مالی 86 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 35درصد افزایش،‌ بهای تمام شده کالای فروش رفته 37درصد افزایش، سود عملیاتی 42درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 63درصد افزایش نشان می‌دهد.
به‌موجب مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده به تاریخ ۱۶ دی‌ماه ۸۳ اجرای افزایش سرمایه به میزان ۳۰۰درصد از محل مطالبات و آورده نقدی به هیات مدیره تفویض شده است.
شرکت اعلام کرده است مطابق سیاست جدید، پروژه ذوب و ریخته‌گری، کان‌لم‌یکن تلقی می‌شود. براساس اطلاعات ارائه شده قبلی، شرکت اعلام کرده بود پروژه ذوب و ریخته‌گری را با برآورد سرمایه‌گذاری به‌مبلغ یک‌هزار و 879میلیارد و 500میلیون ریال در دست اجرا دارد و زمان بهره‌برداری از پروژه سال 1388 اعلام شده است.