خبرگزاری فارس- بعد از عرضه ۱/۵درصد از سهام نیرو ترانس توسط شرکت مادر تخصصی ساتکاب، شرکت توزیع نیروی برق مرکز تهران نیز ۹/۱۵درصد از سهام این شرکت را به طور عمده عرضه خواهد کرد.

شرکت مادر تخصصی ساتکاب در حالی ۱/۵درصد (معادل ۶میلیون و ۹۷۶هزار و ۱۵۰ برگ سهم) نیرو ترانس را امروز با توجه به تشدید رقابت‌کنندگان عرضه کرد که شرکت توزیع نیروی برق مرکز تهران نیز با توجه به رقابت معامله‌گران این سهم بر روی قیمت‌های ۲۲۵تومان برنامه عرضه ۲۱میلیون و ۵۷۹هزار و ۲۳۹سهم (معادل ۹/۱۵درصد) نیرو ترانس را در پیش گرفته است. براساس این گزارش، این سهامدار عمده نیرو ترانس در نظر دارد این تعداد سهام را به صورت یکجا و نقد و به قیمت پایه ۱۸۰تومان عرضه کند.

زمان عرضه عمده این تعداد سهام شنبه سوم شهریور اعلام شده و شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن این عرضه را به عهده خواهد داشت. بررسی‌ها از وضعیت نیرو‌ترانس نشان می‌دهد که این شرکت با سرمایه ۵/۱۳میلیارد تومانی به ازای هر سهم ۴۹۴ریال سود در تاریخ ۱۲ اسفند ۸۵ پیش‌بینی کرده که با توجه به قیمت ۱۶۱تومانی هر سهم آن نسبت قیمت به درآمد (P/E) سهام نیرو ترانس ۲/۳ مرتبه است. این شرکت فعال در صنعت برق با نماد معاملاتی «بنیرو» در تالار اصلی معاملات بازار سهام حضور دارد و حجم مبنای آن ۱۰۸هزار سهم است. شرکت نیرو ترانس دارای ۲هزار و ۲۵۲ سهامدار بوده که شرکت‌های کارگزاری سهام عدالت با ۳۱درصد و تعمیرات نیروگاهی ایرانی با ۲۱ و توزیع نیروی برق مرکز تهران با ۱۶درصد از جمله مالکان عمده آن به شمار می‌روند.

این گزارش می‌افزاید: نمودار قیمت سهام «بنیرو» در طول یک سال اخیر نشان می‌دهد که بعد از رشد از ۱۷۸تومان در مرداد سال گذشته هر سهم این شرکت به ۲۴۶تومان در مهرماه ۸۵ رسیده و سپس با قرار گرفتن در مدار منفی و برگزاری مجمع به ۱۶۱تومان در روز گذشته رسیده است.